Glorix

Goede hygiëne in huis is erg belangrijk. Glorix is al bijna 100 jaar een expert op het gebied van hygiëne.

Vuil, de onzichtbare vijand

Vuil ligt overal op de loer. De onzichtbare vijand van hygiëne in huis moet dan ook krachtig worden bestreden. Jaarlijks worden zo'n twee miljoen mensen in Nederland getroffen door een voedselinfectie. Meer dan de helft loopt de infectie op in eigen keuken. Een goede hygiëne is dus erg belangrijk.

Meer dan schoon alleen

Glorix is de dagelijkse hygiëne-expert in en rondom uw huis. Het product kent een lange geschiedenis en wordt in 35 landen wereldwijd verkocht.

In de jaren 20 gingen de verkopers van Glorix langs de deuren om het product huis-aan-huis te verkopen. In die tijd gebruikten huisvrouwen Glorix vooral om het linnengoed te bleken, maar tijden veranderen en onze schoonmaakmiddelen zijn daarin meegegaan. 

Als de dagelijkse hygiëne-expert verwijdert Glorix niet alleen zichtbaar, maar ook onzichtbaar vuil. Naast de traditionele gele dikke bleek heeft Glorix dikke bleek de volgende varianten: eucalyptus, lavendel, pink en O2. Daarnaast omvat het assortiment extra dikke wc-gel, toiletblokjes en hygiënische doekjes. 

Ook in internationaal verband draagt Glorix zijn steentje bij om hygiënische omstandigheden te verbeteren. De Domestos Red Cross Alliance ontwikkelt in diverse landen projecten op het gebied van gezondheid en hygiëne. Ook zijn we betrokken bij het zogeheten International Forum on Home Hygiene.

De feiten

  • Nummer 1 of 2 in negen landen: de Filippijnen, Griekenland, Hongarije, Ierland, India, Kroatië, Nederland, Polen en Zuid-Afrika.
  • Glorix wordt in andere landen verkocht onder de namen Domex, Domestos en Klinex.     

Cleanright

CleanrightLink opens in a new window is een Europese website waarop in verschillende talen (waaronder Nederlands) veel nuttige informatie wordt gegeven over wasmiddelen, schoonmaakmiddelen en onderhoudsproducten. Zo is er veel informatie te vinden overwelk type product u kunt gebruiken voor verschillende taken, zoals het schoonmaken van oppervlakken, meubels en stoffen. Ook zijn er tips te vinden om water, energie én geld te besparen en de uitstoot van CO2 te verminderen. Verder wordt uitleg gegeven over hoe u de beste resultaten behaalt met uw producten, over ingrediënten, hoe u producten veilig gebruikt, en wat u moet doen als er sprake is van een ongeluk of verkeerd gebruik.

Cleanright is een gezamenlijk initiatief van A.I.S.E.Link opens in a new window – de organisatie die de industrie van zeep, wasmiddelen, reinigingsmiddelen en onderhoudsproducten vertegenwoordigt – en CeficLink opens in a new window, die de chemische industrie in Europa vertegenwoordigt. In Nederland worden deze branches vertegenwoordigd door respectievelijk NVZLink opens in a new window en VNCILink opens in a new window.

Zie ook de brochure met informatie over reinigingsmiddelen in het algemeen.

ONS ASSORTIMENT

SOCIAL MEDIA + TIPS

Tips
  • De meeste mensen gaan vijf keer per dag naar het toilet. Vrouwen gaan vaker dan mannen en ouderen gaan vaker dan jongeren. (bron: Groot Glorix Toiletonderzoek, febr. 2009)

  • Een gemiddeld wc-bezoek duurt 0-5 minuten. Gemiddels zitten we iedere dag iets meer dan een kwartier op het toilet. Op een mensenleven betekent dat dat we bijna een jaar van ons leven doorbrengen in het kleinste kamertje. (bron: Groot Glorix Toiletonderzoek, febr. 2009)

  • Om het toilet goed schoon te houden raadt Glorix aan dagelijks bleek te gebruiken voor de hygiëne en om de week gel tegen kalkaanslag.

Terug naar boven

Wat zit er in onze producten?

Overige Info

Terug naar boven