Hellmann's logo

Hellmann’s

De mayonaise van Hellmann’s is ’s werelds favoriet vanwege de onmiskenbare smaak en textuur. In de receptuur worden dan ook alleen de beste ingrediënten, zoals vrije-uitloopeieren en plantaardige oliën gebruikt. Daarom haal je met Hellmann’s het beste uit je maaltijd naar boven.

Onmiskenbare smaak

Ook de Nederlanders kunnen nu, ruim 100 jaar nadat Richard Hellmann’s in de VS begon met de verkoop van zijn unieke mayonaise, genieten van Hellmann’s en hun gerechten ermee verrijken. En ook Nederland kan, net als de rest van de wereld, gaan houden van de onmiskenbare smaak van Hellmann’s. Het merk gebruikt alleen de beste ingrediënten, zoals vrije-uitloopeieren en oliën die een goede bron zijn van omega 3. Niet voor niets houden de echte ‘Hellmann’s lovers’ van lekker en kwalitatief goed eten.

Amerikaanse roots

In 1905, twee jaar nadat hij in Amerika was gearriveerd, opende de Duitse immigrant Richard Hellmann een delicatessenzaak in New York. Zijn zelfgemaakte mayonaise, die hij onder meer gebruikte in salades, werd al snel zo populair onder honderden consumenten dat hij deze apart ging verkopen. Inmiddels wordt Hellmann’s in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht en is het ’s werelds favoriete merk*. De herkenbare blauwe strik in het logo van Hellmann’s staat voor hoge kwaliteit. 

*Gebaseerd op verkoop- en marktaandeelcijfers AC Nielsen, 2010-2014

Ieder gerecht nog lekkerder

Of er nu huisgemaakte frites, een frisse salade of pasta op het menu staat, Hellmann’s haalt het beste in elk gerecht naar boven. Het wordt in allerlei gerechten gebruikt, zelfs in zoetigheden zoals cheesecake of chocoladetaart. En de gourmetburger, die steeds meer populariteit geniet, is helemaal een ‘match made in heaven’ met Hellmann’s. 

Hellmann’s is vanaf eind mei 2014 verkrijgbaar in de supermarkt in twee varianten: Hellmann’s Real en Hellmann’s Light.

Facts & figures

  • In het begin werd Hellmann’s verkocht in een zogenaamd ‘houten bootje’, dat oorspronkelijk werd gebruikt om boter in te wegen. Later werden dit glazen potten.
  • Elk uur wordt 20.000 keer een Hellmann’s-product gekocht.
  • Richard Hellmann’s hoefde de eerste negen jaar geen advertenties in te kopen dankzij grootschalige mond-tot-mondreclame.
  • Eind 1920 werd drie ton Hellmann’s per uur geproduceerd. Vandaag de dag is dat meer dan 19 ton!
  • In 2013 vierde Hellmann’s zijn 100ste verjaardag. De wereldwijde populariteit van Hellmann’s Mayonaise werd groots gevierd met onder andere ’s werelds grootste picknicktafel waar men kon genieten van heerlijke gerechten bereid met Hellmann’s.
  • 450 miljoen consumenten, in meer dan 50 landen, gebruiken Hellmann’s.

Wat zit er in onze producten?

Woman checking product label in a supermarket

Vandaag de dag bestaat er – terecht – steeds meer behoefte aan grotere duidelijkheid over de samenstelling van producten die mensen gebruiken voor hun persoonlijke verzorging en in het huishouden.

Overige info

Zoekt u meer informatie over een van onze merken of heeft u een vraag, klacht of compliment? Maak dan uw keuze uit de contactgegevens hieronder.

Terug naar top