1. Home
  2. ...
  3. Unilever Future Leaders Programme
  4. Marketing

Een functie in Marketing

Marketing brengt prachtige producten tot leven. Bouwen aan sterke merken betekent bouwen aan relaties die generaties lang in stand kunnen blijven. Consumenten overal ter wereld hebben vertrouwen in onze wereldwijde portfolio van meer dan 400 merken. Marketing is cruciaal om de behoeften van onze consumenten te begrijpen, te prikkelen en te vervullen.

Meer over een carrière in Marketing

Unilever Future Leaders Programme Marketing

Met meer dan 400 leidende merken bieden we marketeers uitzonderlijke carrièremogelijkheden.

Als Future Leader ga je aan de slag in Brand Building of in Brand Development. Bij beide afdelingen krijg je direct verantwoordelijkheid voor onze sterke merken, zoals Dove, Axe, Knorr, Lipton of Unox. Je gaat projecten leiden, innovaties initiëren en marketing development aansturen om onze producten tot leven te brengen.

Dat kan betekenen dat je werkt aan de lancering van een nieuw ijsje, onderzoek doet naar de laatste trends in haarverzorging of een digitale campagne plant voor Axe. Je zult jouw creativiteit en kennis van de markt moeten inzetten om van jouw merk een ‘merk voor het leven’ te maken en te zorgen voor groei van marktaandeel en omzet.

Tijdens deze 2,5-3 jaar ga je je ontwikkelen op topniveau. Je zult deelnemen aan de Marketing Foundation Course van de Unilever Marketing Academy. Ook zul je de beste marketingvaardigheden ontwikkelen door te leren in de praktijk en via professionele training, coaching en steun van senior managers. Gedurende je Unilever Future Leaders Programme werk je nauw samen met andere afdelingen zoals Customer Development, en externe partijen zoals een pr- of mediabureau. Zo krijg je de kans snel veel te leren over ons bedrijf.

Aan het einde van je Unilever Future Leaders Programme word je Brand Building manager of Brand Development manager met verantwoordelijkheid voor grotere merken. Je zult dan óf bij een lokale vestiging werken, waar je je richt op het bouwen aan en activeren van jouw merken, óf in een internationale omgeving, waar je regionale en wereldwijde merkstrategieën, concepten en marketingmixen zult ontwikkelen.

Brand Development

Bij Brand Development gaat het om het creëren van fascinerende visies en ideeën met betrekking tot onze merken en om het ontwikkelen van plannen gericht op de totale retailmix. Het omvat merkcommunicatie, -innovatie en -ontwikkeling, gebaseerd op de behoeften van consumenten.

Brand Building

Dit heeft alles te maken met het vertalen van die spannende en fascinerende visies naar de lokale markt. Het creëren en plannen van activaties – met een sterke focus op perfecte uitvoering – is van groot belang om een merk voor het leven te bouwen. Omdat dit team alle activiteiten van een specifiek merk in een land aanstuurt, is het hun doel te zorgen voor groei van marktaandeel en omzet.

Drie manieren waarop je bij ons leert

Tijdens het Unilever Future Leaders Programme zijn er drie manieren waarop je bij ons leert; in de praktijk, via onze mensen en door formele trainingen.

In de praktijk: Vanaf dag een krijg je veel verantwoordelijkheid en werk je aan uitdagende projecten. Ook leer je door verschillende rotaties in je discipline en internationale plaatsingen. Dit levert een brede en verdiepende basis aan werkervaring op, die zal bijdragen aan je groei tot manager.

Via onze mensen: Door ondersteuning en begeleiding van mentors, senior leaders, Vice Presidents, directors en experts in jouw gebied krijg jij als Future Leader (trainees) de ruimte om jouw vaardigheden te ontwikkelen. Tijdens het UFLP word je gekoppeld aan een ‘buddy’, een huidige of voormalige trainee, die je ontwikkeling begrijpt. Via deze wegen zal je veel individuele coaching krijgen.

Formeel: Als Future Leader (trainee) krijg je een traject waarin je drie jaar lang een reeks vak gerelateerde trainingen zal krijgen. De trainingen worden inhouse gegeven en bestaan uit meer algemene trainingen (time management, project management, leiderschapstrainingen, presentatievaardigheden) en trainingen om je business acumen te versterken.

Unilever Take off schema

Onboarding

Unilever Future Leaders (trainees) hebben een uitgebreid onboarding programma, waarin ze beginnen met het verwerven van de benodigde kennis, skills, en vaardigheden om hun rol effectief te vervullen. De gestructureerde onboarding bestaat o.a. uit trainingen, workshops, en interactie met Unilever senior leaders, op lokaal en Europees niveau. Dit zorgt ervoor dat alle Future Leaders consistent worden opgeleid en snel integreren in Unilever; en dus sneller impact kunnen maken op de business.

We vinden het belangrijk dat Future Leaders zich welkom voelen, en steun krijgen vanuit de organisatie tijdens hun overgang naar een uitdagende baan. Wij denken dat dit ervoor zal zorgen dat ze succesvol zijn in hun rol, en zichzelf sneller kunnen ontwikkelen.

Alle Future Leaders hebben in de eerste 2 maanden van hun traineeship een verplichte rotatie in de ‘Field Force’ buitendienst. Dit is bedoeld om Future Leaders al vroeg in hun carrière kennis te laten maken met de core-business van Unilever, namelijk op de winkel vloer.

Rotaties

Binnen het UFLP programma vinden verschillende rotaties plaats en Unilever staat erom bekend hiermee deelnemers op te leiden naar sterke Future Leaders. Een rotatie is een project of rol, waar Future Leaders voor een bepaalde, vooraf vastgestelde, periode aan zullen werken tijdens het programma. Alle Future Leaders zullen verschillende rotaties doen, de duur en hoeveelheid is o.a. afhankelijk van de discipline. Deze rotaties zijn bedoeld om kennis te laten maken met verschillende facetten van Unilever en onze kandidaten te ontwikkelen naar breed georiënteerde Future Leaders. Het is dan ook mogelijk om cross-functionele rotaties te doen (bijvoorbeeld een uitwisseling tussen Marketing en CD). Dit levert een verdiepende en stevige basis aan werkervaring op, die kan bijdragen aan de groei van de trainee naar een beoogde Managers rol na afsluiting van het programma.

UFLP Steps

Young Unilever Managers-netwerk

Alle Management Trainees worden opgenomen in het Young Unilever Managers-netwerk (YUM). Je kunt deelnemen aan een groot aantal leuke en interessante activiteiten, zoals workshops, borrels en de Intercompany wintersport. Naast je baan zijn er andere mogelijkheden om je te ontwikkelen én leuke dingen te doen. Zo kun je bijvoorbeeld campus manager worden, evenementen voor een goed doel organiseren of voorzitter worden van het YUM-netwerk.

"Als je geïnteresseerd bent in marketing, in de toekomst van marketing, dan zou je heel geïnteresseerd moeten zijn in een carrière bij unilever.”

Keith Weed – Chief Marketing Officer
Terug naar top

WE KOMEN GRAAG MET JE IN CONTACT

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

NEEM CONTACT OP MET ONS

Neem contact op met Unilever en onze teams.

CONTACTINFORMATIE