Al meer dan 120 jaar zijn we pioniers, innovators en changemakers. Van een zeep die levens redt tot veel merken die de wereld veranderen. Maar de wereld verandert snel en elke dag leren we hoeveel meer we kunnen - en moeten - doen.
Acht jaar geleden creëerden we het Unilever Sustainable Living Plan (USLP) om een bedrijf te bouwen waar de wereld trots op kan zijn.
Het Unilever Sustainable Living Plan
Het Unilever Sustainable Living Plan (USPL) is onze blauwdruk voor het realiseren van onze visie: ons bedrijf laten groeien, en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk loskoppelen van onze groei en onze positieve maatschappelijke impact vergroten. In het Plan hebben we ambitieuze doelen opgenomen, zoals hoe wij grondstoffen betrekken en hoe consumenten onze merken gebruiken.
We hebben drie grote doelen
Verbeteren van gezondheid
en welzijn
van meer dan
1 miljard mensen
Tegen 2020 zullen we meer dan een miljard mensen helpen in actie te komen om hun gezondheid en hygiëne te verbeteren.
We leveren een bijdrage aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de VN
Onze
milieu-
impact
halveren
Het is ons doel tegen 2030 de milieuvoetafdruk van de productie en het gebruik van onze producten te halveren, terwijl we ons bedrijf laten groeien.*
We leveren een bijdrage aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de VN
De levensstandaard
van
miljoenen mensen verhogen
Tegen 2020 zullen we de levensstandaard van miljoenen mensen verhogen, terwijl we ons bedrijf laten groeien.
We leveren een bijdrage aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de VN
† Onafhankelijk vastgesteld door PwC.
* Onze milieudoelstellingen worden uitgedrukt 'per consumentengebruikseenheid'. Dit betekent eenmalig gebruik of één eenheid of portie van een product.
+ In zeven landen met waterschaarste die de helft van de wereldbevolking vertegenwoordigen.
• In 2017 namen ca. 370.000 vrouwen deel aan initiatieven van zowel ons Kansen voor Vrouwen programma als het programma gericht op Inclusief Ondernemen.
Door duurzaamheid op te nemen in onze strategie, kunnen we onze merken stimuleren op een winstgevende manier te groeien, kosten besparen, risico's beperken en vertrouwen creëren bij onze belanghebbenden.
Recente verhalen over wat we doen om duurzaam leven tot gemeengoed te maken.