1. Home
  2. Duurzaam leven
  3. Onze strategie voor duurzame groei

Onze strategie voor duurzame groei

Unilever is altijd al een zeer doelgericht bedrijf geweest. Ons huidige doel is eenvoudig, maar helder: duurzaam leven tot gemeengoed maken.

We leven in een wereld die steeds minder zekerheden biedt en die steeds instabieler wordt. De temperaturen stijgen, er zijn vaker droogtes, voedsel wordt steeds schaarser, de kloof tussen rijk en arm neemt toe en miljarden mensen hebben nog steeds geen toegang tot basishygiëne en sanitaire voorzieningen. Deze uitdagingen worden versterkt door de steeds groeiende wereldbevolking.

Dagelijks gebruiken 2,5 miljard mensen onze producten. We zien uit eerste hand hoe mensen overal ter wereld nu al de gevolgen ervaren van veranderingen als fluctuerende grondstofprijzen, onstabiele markten en een tekort aan duurzame grondstoffen. Veranderingen die weer nieuwe uitdagingen voor ons vormen. We kunnen niet langer op dezelfde voet verder gaan.

Veranderingen brengen echter ook kansen met zich mee. De Business & Sustainable Development Commission, waarvan Unilever mede-oprichter is, stelde vast dat een succesvolle realisatie van de Duurzame ontwikkelingsdoelen (SDG's) – die er op gericht zijn om 17 van 's werelds meest dringende uitdagingen aan te pakken – marktkansen van minstens $ 12 triljoen per jaar zal genereren.

De bedrijven die in de toekomst zullen floreren, zijn die bedrijven die vandaag de maatschappij dienen. Daarom hebben we in 2010 het Unilever Sustainable Living Plan geïntroduceerd, onze blauwdruk voor duurzame groei. Het Plan stimuleert de winstgevende groei van onze merken en helpt ons kosten te besparen, risico's te beperken en vertrouwen te creëren bij onze belanghebbenden.

We weten dat de grootste uitdagingen ter wereld niet door één bedrijf alleen aangepakt kunnen worden. Daarom werken we ook aan het hervormen van het bedrijfsmodel.

Over onze strategie

Vrouw die water haalt in een Sunlight-watercentrum

We zijn van mening dat duurzame en rechtvaardige groei voor alle belanghebbenden het enige acceptabele bedrijfsmodel is.

Duurzaamheid verankeren

Boeren verbouwen duurzame tomaten voor Knorr

Ons bedrijf groeit door duurzaamheid in onze strategie te integreren, onze mensen te inspireren en doelgerichte merken te creëren.

Terug naar top