Onze strategie voor duurzaam ondernemen

Unilever is altijd al een zeer doelgericht bedrijf geweest. Ons huidige doel is simpel, maar helder: duurzaam leven tot gemeengoed maken.

We leven in een wereld waarin temperaturen stijgen, er steeds meer watertekort is, voedsel steeds schaarser wordt, en waar de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt. De wereldbevolking groeit snel, en basishygiëne en sanitaire voorzieningen vormen een steeds grotere uitdaging. Bij Unilever zien we hoe mensen overal ter wereld nu al de gevolgen van deze veranderingen ondervinden. En die veranderingen zullen ook ons voor nieuwe uitdagingen stellen, met schommelende grondstoffenprijzen, instabielere markten en steeds moeilijker te verwerven grondstoffen.

Volgens ons moeten bedrijven onderdeel van de oplossing zijn. Maar daarvoor moeten bedrijven veranderen; het is niet langer 'business as usual'. Duurzame, rechtvaardige groei is vandaag de dag het enig acceptabele bedrijfsmodel. Het is onze visie ons bedrijf te laten groeien en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk te verkleinen en onze positieve maatschappelijke impact te vergroten.

In 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan gelanceerd, onze blauwdruk voor duurzaam ondernemen. We zullen onze visie realiseren met behulp van ons Plan, dat ons helpt winstgevende groei van onze merken te stimuleren, kosten te besparen, innovaties aan te wakkeren en vertrouwen te bouwen.

Over onze strategie

Vrouw die water haalt in een Sunlight-watercentrum

We willen ons bedrijf laten groeien, zodat onze consumenten, medewerkers, leveranciers, aandeelhouders en gemeenschappen er hun voordeel mee doen.

Duurzaamheid verankeren

Boeren verbouwen duurzame tomaten voor Knorr

De integratie van duurzaamheid in onze strategie, bouwen van merken met een duurzaam doel en het ontwikkelen van innovaties helpen ons bij de groei van het bedrijf.

Terug naar top