Lipton | Onze merken | Unilever Nederland

Lipton en thee zijn al jaren met elkaar verbonden. Het begon allemaal met Sir Thomas Lipton in 1890. Hij maakte thee beschikbaar voor een groot publiek en als pionier heeft hij de theecategorie veranderd. In 1993 verfriste Lipton de Nederlandse markt met de introductie van Lipton Ice Tea.

De oorsprong van thee

Ieder kopje thee dat wordt gedronken, is gemaakt van theeblaadjes die ooit door iemand met de hand zijn geplukt. Deze theeblaadjes komen van theeplantages verspreid over de hele wereld. Wist je dat Lipton-thee haar eigen theevelden heeft. In Kericho in Kenia werken maar liefst 16.000 medewerkers op de theevelden van Lipton.

Lipton pionier in duurzaamheid met 100% gecertificeerde thee en Ice Tea

In 2015 was wereldwijd 100% van de theezakjes al afkomstig van Rainforest Alliance gecertificeerde theeplantages. Vanaf nu zijn ook alle Ice Tea producten van Lipton in Nederland gecertificeerd door de Rainforest Alliance. Dat betekent dat als een consument nu voor Lipton Ice Tea, Ice Tea Green of een kopje warme thee van het merk kiest, het zeker is dat de thee niet alleen lekker is, maar ook goed voor mens en milieu.

Alle Lipton Ice Tea laag in calorieën

Bij Lipton maken we heerlijk verfrissende ijsthee en proberen we tegelijkertijd het suiker niveau te minimaliseren. In maart 2017 is het suiker niveau van Lipton Ice Tea Sparkling al verlaagd naar 4,5 gram suiker per 100ml. In 2019 is Lipton nog een stapje verder gegaan en hebben wij het suiker niveau van Lipton Ice Tea Green gereduceerd naar 3,5 gram suiker per 100ml. Daarmee is het hele Lipton Ice Tea portfolio laag in calorieën.

Werken aan een circulaire en duurzame toekomst

In 2019 heeft Lipton de eerste stap gezet naar een volledig circulair portfolio door de festivalfles, gemaakt van 100% gerecycled plastic te lanceren. De ambitie is om voor 2023 het totale PET portfolio om te zetten naar 100% gerecycled PET. Daarnaast is Lipton gestopt met het gebruik van single use plastic zoals rietjes, stampers en onderzetters. Ook wordt bij het maken van point of sale materiaal zoveel mogelijk gebruik gemaakt van gerecycled materiaal. Naast het reduceren van virgin plastic en het het stoppen met single use plastic, support Lipton Litterati en Playmob. Deze samenwerking is erop gericht om zwerfafval te reduceren en het bewustzijn rondom recycling in Nederland te verhogen. In 2019 zal Lipton met name op festivals aandacht besteden aan het verhogen van het bewustzijn, en het verlagen van de drempel, van recycling bij de 2MM millennials die Lipton daar bereikt.

Lipton social

Terug naar top

VOLG ONS

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

CONTACT

Neem contact op met Unilever en onze teams.

CONTACTINFORMATIE