Toggle Zoeken

  1. Home
  2. Onze merken
  3. Nieuws van onze merken
  4. Unox Biologische Soep in Zak

Unox Biologische Soep in Zak

In het kader van de Eerlijk is Heerlijk-campagne houdt Unox zijn producten tegen het licht en vervangt het merk waar mogelijk kunstmatige toevoegingen door natuurlijkere ingrediënten. Een van de resultaten daarvan is Unox Biologische Soep in Zak.

EKO-keurmerk

Logo van Unilever bij de ingang van de deodorantfabriek in Jiutepec, Mexico.

De Biologische Soepen van Unox bevatten biologisch geteelde groenten en worden volgens de strikte SKAL-certificering bereid. De soepen hebben dan ook het EKO-keurmerk toegekend gekregen. Dit betekent dat er bijvoorbeeld geen kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt bij de teelt van de ingrediënten. Bovendien dragen vier van de Unox Biologische soepen het Ik Kies Bewust-logo, wat betekent dat deze voldoen aan de internationale richtlijn voor gezondere voeding. De varianten zijn Tomatensoep, Tomaten-Crèmesoep, Pompoensoep, Champignonsoep en Paprika-Courgettesoep.

'Biologisch smaakt beter'

Uit een onderzoek van Unox* is gebleken dat Nederlanders groenten eten omdat dit gezond (78%) en vooral lekker (72%) is. Groenten worden traditiegetrouw voornamelijk met aardappelen en vlees gegeten (73%), verwerkt in wokgerechten (53%) of in de soep (19%). Nederlanders lijken zich steeds bewuster van wat ze eten; zo nemen ze steeds vaker biologisch geteelde groenten op in hun (dagelijkse) voedingspatroon. Ze waarderen biologische groenten om de smaak (27%) en omdat ze denken dat ze gezonder zijn (34%). “De smaak is vaak intenser, minder water” en “bevat geen bestrijdingsmiddelen”, aldus enkele respondenten in het onderzoek van Unox.

Eigen moestuin is hot

Een op de vijf Nederlanders zou graag een eigen moestuin willen hebben om lekkere groenten te verbouwen, zo blijkt uit het onderzoek. Een vijfde van de Nederlanders (20%) met een moestuin vindt een moestuin de ideale manier om de drukte van de stad en het dagelijks leven achter zich te laten. Andere redenen om een moestuin te hebben: men vindt de smaak van de zelfverbouwde groenten lekkerder (54%) en het is ook nog eens goedkoper (29%).

Naast de moestuin staat met name de biologische boer in hoog aanzien bij de Nederlanders. Zo associeert de meerderheid van de respondenten hem met de eigenschappen vriendelijk, sympathiek en modern.

* Online-onderzoek in opdracht van Unox, uitgevoerd door Ruigrok | Netpanel in augustus 2009 onder 537 mannen en vrouwen van achttien jaar en ouder

Terug naar top