1. Home
  2. ...
  3. Nieuws van onze merken
  4. Gouden Effie voor Robijn

Gouden Effie voor Robijn

Robijn ontving op 12 oktober in Amsterdam tijdens de jaarlijkse Effie-uitreiking de Gouden Effie 2011 voor de reclamecampagne Want wat mooi is, moet mooi blijven.

Prestigieuze reclameprijs

Logo van Unilever bij de ingang van de deodorantfabriek in Jiutepec, Mexico.

De jury, onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk, noemde de campagne van Robijn ‘een echte merkcase voor in de schoolboeken’.De prijsuitreiking vond plaats in de disco Escape in Amsterdam tijdens de tweede editie van het reclamefestival De 24 uur van de Reclame. Behalve de Gouden Effie werden ook vier Zilveren en tien Bronzen Effies uitgereikt.

De Effie is een prestigieuze, van oorsprong Amerikaanse, reclameprijs en wordt wereldwijd in meer dan 30 landen uitgereikt; in Nederland sinds 1984. Nadruk bij de selectie ligt op de effectiviteit van een reclamecampagne, die duidelijk meetbaar moet zijn. Ook originaliteit en creativiteit worden in de beoordeling meegenomen. De Effie wordt algemeen beschouwd als de meest grondig gejureerde en begerenswaardige prijs binnen het communicatievak.

Terug naar top