Toggle Zoeken

  1. Home
  2. Onze merken
  3. Nieuws van onze merken
  4. Unieke smaakcombinaties van Knorr

Unieke smaakcombinaties van Knorr

Voor wie houdt van het gemak van Wereldgerechten, maar iets nóg specialers zoekt: Knorr Wereldgerechten Specials!

Unieke smaakcombinaties

Logo van Unilever bij de ingang van de deodorantfabriek in Jiutepec, Mexico.

Met Knorr Wereldgerechten zet je in een handomdraai gerechten op tafel afkomstig uit landen over de gehele wereld. Knorr-chefs Anton en Javier gingen nog een stapje verder en creëerden twee Wereldgerechten Specials: nieuwe en spannende recepten met unieke smaakcombinaties. Probeer ze allebei: Ovengebakken Tandoori Tilapiafilet met Biryani Rijst en Komkommer Raita, en Hoisin Kip met Mango en Notenrijst. 

Beide Wereldgerechten Specials bevatten een heerlijke kruidenpasta gemaakt van fijngehakte kruiden en gemalen specerijen. De bijzondere smaken en aroma's uit deze pasta komen tijdens het koken vrij: een feest voor de zintuigen. Natuurlijk zijn de Wereldgerechten Specials net zo makkelijk te bereiden als de andere Wereldgerechten.

Knorr: passie voor koken

Iedere dag zijn 280 chefkoks over de hele wereld bezig om voor Knorr de lekkerste recepturen en de beste ingrediënten te vinden. Ook tijdens creatieve culinaire sessies, vaak samen met consumenten, bedenken de Knorr-chefs nieuwe recepten voor verschillende projecten en technologieën. Die passie voor koken proef je in alle Knorr-producten.

Unilever Sustainable Living Plan

In november 2010 lanceerde Unilever het Unilever Sustainable Living Plan en verbonden we ons aan een tienjarige reis op weg naar duurzame groei. Het Plan wordt onderbouwd door zo’n 50 doelstellingen, waaronder het duurzaam betrekken van grondstoffen en het verbeteren van de voedingswaarde van onze producten met behoud van een lekkere smaak. Daaraan werken wij continu. Tegen 2020 zullen we het deel van onze portfolio dat voldoet aan de hoogste voedingskundige normen verdubbelen, gebaseerd op wereldwijd erkende voedingsrichtlijnen. Dit zal honderden miljoenen mensen helpen een gezonder voedingspatroon te realiseren.

Ook Knorr zet zich in om daaraan een bijdrage leveren. In 2010 heeft Knorr een Sustainability Partnership Fund opgericht waarin € 1 miljoen wordt geïnvesteerd om leveranciers te helpen hun methodes op het gebied van duurzaamheid te verbeteren. 

In 2011 heeft het Fund 28 projecten opgezet met leveranciers in tien landen. Deze projecten laten nu al resultaat zien. Zo werden twee bijdragen toegekend aan de Spaanse tomatenproducent Agraz. Agraz heeft niet alleen zijn waterverbruik omlaag gebracht, maar ook de lokale biodiversiteit ondersteund door een omgeving te creëren waarin vogels als de witte ooievaar en de grijze wouw goed gedijen. De boerderij van Agraz is uitgeroepen tot Knorr 'Landmark Farm'.

Terug naar top