Doorgaan naar Inhoud

Knorr promoting cooking in Africa

Merken die een maatschappelijk doel nastreven, groeien

De merken die zich inzetten voor mens en planeet groeiden het afgelopen jaar 69% sneller dan de rest van ons bedrijf. Nu willen we ervoor zorgen dat elk Unilever merk in de toekomst een maatschappelijk doel nastreeft.

Maatschappelijk ondernemen vormt een belangrijke pijler van ons bedrijf. Het is verankerd in elk onderdeel van onze onderneming, zodat we onze visie kunnen waarmaken om wereldwijd leider te zijn in duurzaam ondernemen. Onze laatste cijfers tonen aan dat maatschappelijk ondernemen aanzienlijk invloed heeft op onze prestaties.

In 2018 groeide onze 28 Sustainable Living merken – merken die zich inzetten om een positieve verandering te weeg te brengen voor mens en planeet – 69% sneller dan de rest van ons bedrijf. Dat is een stijging ten opzichte van de 46% groei in 2017. Deze merken waren ook goed voor 75% van onze totale groei.

Vaseline healing project
stat icon

69% Onze Sustainable Living merken groeiden in 2018 69% sneller dan de rest van ons bedrijf

De zeven merken met de hoogste omzet binnen Unilever – Dove, Knorr, Persil/Omo, Rexona, Lipton, Hellmann’s en Wall’s (ook bekend als Ola, Algida, Kibon en Langnese in verschillende delen van de wereld) – staan allemaal in de lijst van Sustainable Living merken. En het aantal merken op de lijst neemt gestaag toe.

Inmiddels hebben de merken Calvé en Bango uit onze divisie Foods and Refreshments, Closeup uit de divisie Beauty and Personal Care en Wheel uit de divisie Home Care ook hun maatschappelijk doel vastgesteld en zich actief ingezet voor dit doel. We zijn dan ook blij te kunnen melden dat deze merken ook zijn toegevoegd aan de lijst met Sustainable merken. En er zullen er nog meer volgen.

Feature image - Brands with purpose grow – and here’s the proof

In de toekomst zal elk Unilever merk een maatschappelijk doel nastreven. Alan Jope, CEO Unilever

Vandaag, tijdens de Global Consumer Conference van de Deutsche Bank in Parijs, zei CEO Alan Jope: “We zijn van mening dat er duidelijk en overtuigend bewijs is dat merken met een maatschappelijk doel groeien. Wij geloven hier feitelijk zo sterk in dat we bereid zijn te beloven dat elk Unilever merk in de toekomst een maatschappelijk doel zal nastreven.”

Hij voegde hier nog aan toe: “Het fantastische werk dat merken als Dove, Vaseline, Seventh Generation, Ben & Jerry’s en Brooke Bond hebben geleverd, laat zien hoe groot de impact kan zijn van merken die een milieu- of sociaal probleem aanpakken. Erover praten is echter niet genoeg. Het is essentieel dat merken actie ondernemen en bewijzen dat ze bereid zijn het verschil te maken.”