Er is 85 miljoen geïnvesteerd in het nieuwe Unilever Foods Innovation Centre, ook wel “Hive” genoemd door haar locatie te midden van vooruitstrevende onderzoekscentra, startups en externe partners. In Hive worden alle wereldwijde foods innovaties van Unilever gedaan voor merken als Knorr, Hellmann’s, De Vegetarische Slager en Calvė. Er wordt bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar het gebruik van plantaardige ingrediënten, vleesvervangers, efficiënte gewassen, duurzame voedselverpakkingen en voedzaam voedsel.
Samen met onze partners willen wij de voedselmiddelenindustrie transformeren naar een gezond en duurzaam systeem, waarin innovaties die beter zijn voor mens en planeet worden gestimuleerd.
Wageningen wordt vaak “Food Valley” genoemd – een hint naar Silicon Valley – als reactie op de doorbraken die hier worden gedaan in de agri-food technologie door startups, wetenschapsinstituten, NGO’s en bedrijven uit de buurt.
Unilever Hive heeft de hoogst mogelijke duurzaamheidscertificatie, namelijk de ‘BREEAM-NL’ outstanding klassering. Grote gedeelten van het volledig circulaire interieur zijn open voor iedereen. Eerder dit jaar won het gebouw twee prestigieuze design awards: de Global Design Award for Commercial Projects en de Global Public Award
Downloads:
Factsheet building - Unilever Foods Innovation Centre (PDF 191.73 KB)