Dames uit deelgemeente Feijenoord in Rotterdam kookten bij Unilever.

Unilever en de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord werken sinds eind 2011 samen binnen het project ‘Hart voor de Wijk’. Op 2 februari vond in dit kader bij Unilever aan de Nassaukade een kooksessie plaats.

Hart voor de Wijk

Unilever en de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord hebben sinds 10 november 2011 de handen ineengeslagen voor ‘Hart voor de Wijk’. Met ‘Hart voor de Wijk’ wil Unilever zich inzetten voor een drietal maatschappelijke projecten in de deelgemeente: Jonge Ondernemers, Koken bij Unilever en de Touzani School. In het kader van ‘Koken bij Unilever’ vond in februari een eerste activiteit plaats.

Vliegwiel Feijenoord

Om de maatschappelijke deelname van (voornamelijk allochtone) vrouwen uit de deelgemeente Feijenoord te bevorderen, is het Vliegwiel Feijenoord opgericht. Het Vliegwiel fungeert als netwerkcentrum waar vrouwen kunnen deelnemen aan allerlei activiteiten en projecten gericht op taalbeheersing, zelfontplooiing, empowerment, gezonde voeding & beweging en, indien mogelijk, arbeidsdeelname. ‘Koken bij Unilever’ is zo’n activiteit.

Veel vrouwen die in het Vliegwiel komen, hebben een gebrek aan zelfvertrouwen. Ze beschikken niet voldoende over de vaardigheden die onze samenleving van hen eist, waardoor ze erg onzeker zijn. Ze kunnen echter vaak wél heel goed koken en wanneer ze daarmee bezig zijn, valt hun onzekerheid weg. Op basis van dit gegeven is het idee ontstaan de vrouwen uit te nodigen een keer te komen koken samen met een aantal van Unilevers marketeers in de keukens van Unilever.

Kookkunsten

Op 2 februari was het zover. De benodigde ingrediënten werden gekocht op de markt in Rotterdam Feijenoord en daarna werden de dames verwelkomd in deBrug, het kantoor van Unilever Benelux in Rotterdam. Na de kennismaking volgde een korte presentatie over Unilever, waarbij onder meer werd gediscussieerd over favoriete merken.

Een rondleiding door deBrug gaf een beeld van de dagelijkse gang van zaken. Deze rondleiding eindigde bij de Creative Kitchens, een ruimte waar met groepen wordt gekookt. Daar werd gezamenlijk geluncht en vervolgens ging de kooksessie van start. Verschillende brand managers bewonderden de kookkunsten van de dames en ze hielpen meteen een handje mee.

De gerechten die de dames hebben bereid in de Creative Kitchens van Unilever Benelux 125x110Tijdens het koken gaven de dames uitleg over verschillende kooktechnieken. Daarnaast werd gesproken over productvoorkeuren en over verschillende Unilever-producten. Na afloop van de kooksessie genoten alle aanwezigen van het smakelijke eindresultaat dat bestond uit gerechten als baka bana, nasi met kip, bara, tonijnsalade en börek.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top