1. Home
  2. ...
  3. Overig nieuws
  4. Een miljoen schoolmaaltijden voor het WFP

Een miljoen schoolmaaltijden voor het WFP

Oktober 2013 – Ter gelegenheid van Wereldvoedseldag 2013 op 16 oktober wil Unilever via de Unilever Foundation een miljoen schoolmaaltijden doneren aan het World Food Programme om te helpen een eind te maken aan honger onder kinderen.

Campagne

Unilever logo

Op deze Wereldvoedseldag heeft Unilever het op zich genomen om, met behulp van haar voedingsmiddelentak en Unilever Food Solutions, via de Unilever Foundation één miljoen schoolmaaltijden te doneren aan het World Food Programme van de VN om te helpen een eind te maken aan honger onder kinderen door de beschikbaarheid en de voedingswaarde van schoolmaaltijden over de gehele wereld te verbeteren. 

Op Wereldvoedseldag zal de Unilever Foundation een campagne voeren in de sociale media. Voor elke ’like‘ die binnenkomt op de Facebook-app ‘School Meal’ – die wordt ondersteund door de pagina’s van Unilevers voedingsmiddelenmerken zoals Knorr, Hellmann’s, Rama en Blue Band –doneert de Unilever Foundation één schoolmaaltijd aan het World Food Programme.

Unilever Food Solutions zal ook een campagne voeren onder de naam ’Buy a meal – we’ll donate a meal‘ (‘Koop een maaltijd – dan doneren wij een maaltijd‘), om medewerkers die gebruikmaken van de restaurants en kantines in alle Unilever-vestigingen wereldwijd te stimuleren een speciale Wereldvoedseldag-maaltijd te bestellen, geïnspireerd op de internationale keuken. Voor elke gekochte maaltijd doneert Unilever Food Solutions een maaltijd aan het World Food Programme. In kantines die worden gerund door Sodexo, zal Sodexo ook een donatie doen.

De kracht van onze merken

Antoine de Saint-Affrique, President Voedingsmiddelen bij Unilever: “Wij, als Unilever, willen de kracht van onze merken gebruiken om miljoenen consumenten te betrekken bij het uitbannen van honger. Wereldvoedseldag is een uitgelezen kans om te helpen de bewustwording ten aanzien van honger in de wereld te vergroten en consumenten hierbij te betrekken. 

We zijn trots op wat we al hebben bereikt in ons partnership met het World Food Programme; de afgelopen vijf jaar hebben we al bijgedragen aan de verspreiding van schoolmaaltijden wereldwijd ter waarde van meer dan € 15 miljoen, maar omdat de nood zo hoog is zijn we vastbesloten meer te doen.” 

De toezegging van de Unilever Foundation om te helpen schoolmaaltijden beschikbaar te stellen via het World Food Programme draagt bij aan het bereiken van de doelstelling in Unilevers Sustainable Living Plan om de gezondheid en het welzijn van één miljard mensen tegen 2020 te verbeteren. Meer informatie hierover is te vinden op http://www.unilever.nl/overons/foundation-2014/wfp/ en www.ufs.com

Over de Unilever Foundation

De Unilever Foundation richt zich op het verbeteren van de kwaliteit van leven door te voorzien in hygiëne, sanitaire voorzieningen, toegang tot schoon drinkwater, basisvoeding en het vergroten van zelfvertrouwen. De Foundation is een van Unilevers initiatieven om haar doel – meer dan 1 miljard mensen helpen hun gezondheid en welzijn te verbeteren en daarbij een duurzame toekomst bewerkstelligen – te verwezenlijken. Meer informatie hierover is te vinden op http://www.unilever.nl/overons/foundation-2014/.

Over Unilever Food Solutions

Unilever Food Solutions is de foodservice-divisie van Unilever. Onze producten maken deel uit van de basisingrediënten van professionele keukens in 74 landen over de gehele wereld: Knorr, Hellmann’s, Lipton en andere merken. We voorzien in producten waarmee kostbare voorbereidingstijd in de keuken wordt bespaard, zonder afbreuk te doen aan smaak en uitstraling. We houden ons al sinds de jaren 1880 bezig met voeding. Omdat we zelf ook koks zijn, begrijpen we het kritische evenwicht tussen indruk maken op je gasten én winst maken.

En hoe je menu’s vernieuwend en spannend kunt houden, omdat de tijden nu eenmaal veranderen en smaken dus ook. Unilever Food Solutions streeft naar duurzame groei gekoppeld aan een positieve impact op de foodservice-industrie. 

Dat houdt in: gezonde, voedzame ingrediënten creëren in verpakkingsmateriaal betrokken uit duurzame bronnen die minder afval genereren. Het houdt ook in: services verlenen waarmee koks en andere medewerkers een duurzamere keuken kunnen runnen met gezondere keuzes op de menu’s. Het is een sociale en milieuvriendelijke manier van zakendoen.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top