Eenvoudig een duurzamere maaltijd samenstellen

Oktober 2014 – Consumenten laten zien hoe eenvoudig het is een duurzame maaltijd samen te stellen. Dat gaan de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever samen doen in de campagne ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’. Alle deelnemers aan de Postcode Loterij ontvangen een cadeaukaart van 12,50 euro voor een duurzame maaltijd voor 4 personen.

Unilever logo

Duurzamer eten

Steeds meer consumenten willen graag duurzamer eten, maar niet iedereen weet hoe je bewuster kunt kiezen. Daarom slaan de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de handen ineen om Nederlanders enthousiast te maken voor duurzamere producten en te laten zien hoe eenvoudig het is in de supermarkt hiervoor te kiezen.

Onder de noemer ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’ worden consumenten geholpen bewuster te kiezen. Alle Nederlandse huishoudens die meespelen met de Nationale Postcode Loterij ontvangen van de loterij als cadeau een kaart ter waarde van 12,50 euro. Met deze kaart kunnen zij in november duurzamere levensmiddelen kopen bij Albert Heijn. Bij de cadeaukaart zit ter inspiratie een receptenboekje met 15 lekkere gerechten voor 4 personen van 12,50 euro of minder.

Landelijke campagne

Op 30 oktober wordt het startsein gegeven voor de landelijke campagne ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’. Alle 2,5 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij ontvangen in de eerste week van november de cadeaukaart automatisch per post.Deze kaart kan van 4 tot en met 23 november worden ingewisseld in alle Nederlandse winkels van Albert Heijn voor een uitgebreid assortiment duurzamere producten van het eigen merk van Albert Heijn – AH puur&eerlijk – en van Unilever. 

Binnen het Unilever-assortiment is gekozen voor alle producten met een onafhankelijk duurzaamheidskeurmerk op het gebied van dierenwelzijn, eerlijke handel of milieu, en producten die voldoen aan Unilevers programma voor duurzame landbouw. Deelnemers aan de actie kunnen kiezen uit een scala aan duurzamere producten: van aardappelen, groente en vlees tot thee en zuivel.

Unilever en Albert Heijn als partners

Bart Kuppens, Vice President Marketing Foods Unilever Benelux: “Wij richten ons als bedrijf op het continu verduurzamen van onze producten en bedrijfsprocessen. Vaak niet zichtbaar voor de consument, maar cruciaal in het verduurzamen van de samenleving. Want duurzaam is zo veel meer dan alleen biologisch. Ik ben dan ook erg enthousiast over het feit dat we nu een hele grote groep Nederlanders kunnen laten ervaren hoe makkelijk het is lekkere en duurzamere producten te kopen en te eten.”

Albert Heijn is net als Unilever actief in het verduurzamen van haar assortiment. “Voor alle dagelijkse boodschappen kun je bij ons duurzamere producten vinden. Deelnemers aan de actie kunnen dus altijd iets lekkers vinden in het schap”, aldus Adriaan Thierry, Albert Heijn directeur Omnichannel Marketing & Format.

Samenwerking past bij missie Nationale Postcode Loterij

De Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever gaan gedurende drie jaar samenwerken om duurzamer eten te stimuleren. Nederlanders enthousiasmeren om duurzamere producten te gebruiken, sluit aan bij de missie van de Nationale Postcode Loterij: bijdragen aan een betere en leefbare wereld. Imme Rog, managing director van de Nationale Postcode Loterij, licht toe: “Veel Nederlanders kopen al duurzame producten die beter zijn voor mens en dier. Maar er zijn ook mensen die dat niet of niet geregeld doen. We willen Nederlanders aanmoedigen deze duurzame producten vaker te proberen, net zoals we in 2009 ook met de LED-lamp hebben gedaan.”

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top