Toggle Zoeken

  1. Home
  2. ...
  3. Overig nieuws
  4. Meer transparantie rondom ingrediënten in huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten

Meer transparantie rondom ingrediënten in huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten

Unilever start een nieuw online initiatief om consumenten informatie te bieden over de werking van ingrediënten in producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Online wordt meer gedetailleerde informatie aangeboden dan enkel de etiketteringsvereisten.

Sting fragrances Hand Lotion

Het initiatief wordt in Europa en de Verenigde Staten gelanceerd en houdt het volgende in:

‘Wat zit er in onze producten’-sectie op Unilever websites. De nieuwe sectie geeft consumenten meer gedetailleerde informatie dan op het etiket te vinden is, zoals de functie van ingrediënten, antwoord op veel gestelde vragen en toelichting hoe Unilever veilige producten ontwikkelt.

Het vermelden van geurstof-ingrediënten. Unilever start met het online vermelden van geurstof-ingrediënten in afzonderlijke producten tot op het niveau van 0,01% (100ppm) van de productsamenstelling. Daarbij wordt toegelicht wat het effect is van de geurstof in het product. Unilever verwacht eind 2018 alle ingrediënten en producten te hebben opgenomen uit haar wereldwijde portfolio.

Verbeterdeinformatie over allergene geurstoffen.
- Online zoekfunctie op de website om mensen met een allergie te helpen een geschikt product voor hen te vinden. In Europa is het al wettelijk verplicht om allergene geurstoffen op het etiket te vermelden.
- In de Verenigde Staten zal Unilever allergene geurstoffen gaan vermelden op het etiket van producten voor persoonlijke verzorging.

“We willen consumenten toegang bieden tot de informatie die zij nodig hebben om een geschikte keuze te maken. We bieden hiertoe meer gedetailleerde informatie dan dat er al op het etiket staat. We zijn ervan overtuigd dat het vergroten van transparantie over de ingrediënten in onze producten bijdraagt aan het bouwen van vertrouwen in Unilever en onze merken” aldus David Blanchard, Unilever Chief Research & Development Officer.

Bekijk de ‘Wat zit er in onze producten’-sectie.  

Vandaag is het initiatief in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland gelanceerd. Andere Europese landen zullen snel volgen.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top