De ‘to do’ lijst van de wereld gedaan krijgen | Nieuws & Media | Unilever Nederland

Wat staat er bovenaan je 'to do'-lijstje?

Een einde maken aan honger in de wereld, klimaatverandering een halt toeroepen en voor gendergelijkheid strijden staan bovenaan onze lijst.

Het lijken misschien onmogelijke doelen, maar een nieuwe campagne die vandaag van start gaat, laat zien dat als we collectief actie ondernemen rond de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de VN (ook wel Global Goals genoemd) en ernaar toe werken, we het op het eerste gezicht onhaalbare, haalbaar kunnen maken.

De World's To Do List-campagne is een initiatief van Project Everyone, een non-profit agency dat wordt geleid door Love Actually-scenarist Ricard Curtis, en heeft als doel bedrijven en mensen over de hele wereld bewust te maken van het belang van de Global Goals.

Daarom zullen er de komende week op Unilevers websites en sociale kanalen sticky notes verschijnen met de Global Goals erop, die ook op het hoofdkantoor in Londen worden geprojecteerd.

Hoe de Global Goals n centraal staan in ons bedrijf

Hoewel we deze week de nadruk leggen op zeven Global Goals, weerspiegelt onze strategie, de ‘Unilever Compass’, om ze alle 17 te verwezenlijken.

Ons Climate and Nature fonds van € 1 miljard bijvoorbeeld, dat de komende tien jaar zal worden gebruikt voor initiatieven om de gezondheid van de planeet te beschermen en verbeteren. En met onze visie op Positive Beauty willen we de kracht van onze beauty & persoonlijke verzorgings-merken aanwenden om gezondheid en welzijn te helpen verbeteren en gelijkheid en inclusie te bevorderen.

Op dezelfde manier werken wij via onze Future Foods-commitments aan de transformatie van wereldwijde voedselsystemen, zodat deze eerlijker en minder verspillend worden en beter zijn voor de gezondheid van mensen en de planeet. En met ons Clean Future-initiatief streven we ernaar om tegen 2030 100% van de koolstof uit fossiele brandstoffen in onze Home Care-formules te vervangen door hernieuwbare of gerecyclede alternatieven.

"De wereld staat voor enorme uitdagingen, van een op hol geslagen klimaatverandering tot honger en bittere armoede. Onderling verbonden problemen die alleen kunnen worden opgelost als we gezamenlijk actie ondernemen - door bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties heen," aldus Rebecca Marmot, Chief Sustainability Officer van Unilever.

"De Global Goals bieden ons een duidelijk kader om deze uitdagingen aan te gaan en tegen 2030 een gezonde planeet en samenleving te realiseren. We zijn vastbesloten om ons steentje bij te dragen en hebben goede hoop dat we collectief punten van deze uiterst belangrijke 'to do'-lijst kunnen afstrepen."

Meer over deze onderwerpen te weten komen

Wat zijn de Duurzame Ontwikkelingsdoelen?

De Sustainable Development Goals, ook wel Global Goals genoemd, zijn in 2015 door de VN aangenomen en zijn een universele oproep aan alle landen om samen te werken aan het beëindigen van armoede, het verbeteren van gezondheid en onderwijs, het verminderen van ongelijkheid en het koesteren van economische groei, terwijl er ook gewerkt wordt aan het stoppen van klimaatverandering en het beschermen van de natuurlijke wereld.

Terug naar top

VOLG ONS

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

CONTACT

Neem contact op met Unilever en onze teams.

CONTACTINFORMATIE