4. Veranderingen in directie Unilever Benelux

Veranderingen in directie Unilever Benelux

Rotterdam/Brussel, 1 november 2013 – Per 1 november 2013 is Ruben Baldew toegetreden tot de directie van Unilever Benelux als Vice President Finance. Hij volgt daarmee Thomas Grunzke op die zijn loopbaan voortzet als Controller Unilever Europe. Tegelijkertijd is Fred van Beek, thans VP Refreshment & Out of Home Unilever Nederland, benoemd tot VP Customer Development Retail & Out of Home Unilever Nederland.

Hij volgt hiermee Willem Brandt op die per 1 november de positie van VP Customer Development Unilever Food Solutions op zich neemt. Daarnaast krijgt Annemarieke de Haan, op dit moment verantwoordelijk voor marketing Home & Personal Care, tevens de verantwoordelijkheid voor marketing Refreshment in Nederland.

RubenBaldew (36) is sinds 2001 werkzaam bij Unilever. Hij beschikt over ruime ervaring in zowel België als Nederland, o.a. als Finance Business Partner Foods in België en Finance Director Savoury Benelux. De laatste jaren vervulde hij de functie van Finance Director Home & Personal Care Supply Chain Europe in Zwitserland.

De directie van Unilever Benelux ziet er als volgt uit:

Frank Weijers - Chairman Unilever Benelux

Nils van Dam - Country Manager/VP Customer Development Unilever België
Ruben Baldew - VP Finance Unilever Benelux
Fred van Beek - VP Customer Development Retail & Out of Home Unilever Nederland
Richard van der Eijk - Communications Director Unilever Benelux
Annemarieke de Haan - VP Marketing Refreshment, Home & Personal Care Unilever Nederland
Bart Kuppens - VP Marketing Foods Unilever Nederland
Rob Stolk - VP Human Resources Unilever Benelux
Vincent Weijers - VP Supply Chain Unilever Benelux

Unilever in de Benelux

Bij Unilever Benelux werken circa 800 mensen. In totaal heeft Unilever in België en Nederland circa 4.000 medewerkers. Dit is inclusief de medewerkers van de vier fabrieken in beide landen, het Corporate Centre in Rotterdam en Unilever Research & Development Vlaardingen (URDV).

Deze onderdelen behoren niet tot Unilever Benelux. De markt in Luxemburg wordt vanuit België bediend. Unilever heeft in de Benelux een sterke merkenportefeuille met bekende merken als Amora, Andrélon, Axe, Becel, Ben & Jerry’s, Bertolli, Calvé, Conimex, Dove, Glorix, Knorr, Lipton, Neutral, OLA, OMO, Prodent, Rexona, Signal, Sun, Unox en Zwitsal. Unilever Benelux heeft een gezamenlijke jaaromzet van ruim € 1,5 miljard en is daarmee de grootste A-merkenfabrikant van consumentengoederen in de Benelux.