Veiligheidswaarschuwing Neutral Roll-on Deodorant

Unilever Benelux waarschuwt consumenten voor een mogelijk veiligheidsprobleem met Neutral Roll-On deodorant (50ml). Dit bericht betreft uitsluitend de Neutral Roll-On deodorant (50ml). Geen van de overige producten van Neutral is betrokken. Neutral Deo Roll-onHet betreft een beperkt aantal Neutral Roll-On deodorants. Ze zijn te herkennen aan de codes op de dop die beginnen met 4 cijfers van 4148 tot 4182 en aan de streepjescode: 8710522023471 (te vinden op de achterkant van de roller).

Unilever logo

Tijdens een reguliere kwaliteitscontrole bleek een beperkt aantal Neutral Roll-On deodorants (50ml) niet te voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen. In deze rollers kan een micro-organisme zitten (Burkholderia) dat er mogelijk toe leidt dat mensen ziek kunnen worden. Het gaat dan met name om mensen met lage weerstand (bijvoorbeeld mensen die in het ziekenhuis liggen of Cystic Fibrosis-patiënten).

Consumenten wordt verzocht indien zij in deze groep vallen en de betreffende deodorantroller hebben gebruikt, voor de zekerheid contact op te nemen met de eigen arts.

Het betreft enkel de Roll-On deodorants met de getoonde codes. Alle andere Neutral Roll-On deodorants zijn veilig voor gebruik.

Unilever vraagt consumenten die in het bezit zijn van een of meer van de betrokken Roll-On deodorants nadrukkelijk het product niet te gebruiken, weg te gooien en het label aan de achterzijde op te sturen naar:

Neutral
Antwoordnummer 70559
3070 WB Rotterdam
www.neutral.nl

Consumenten wordt verzocht daarbij de volgende gegevens te vermelden:

- Naam, adres, email-adres, telefoonnummer

- IBAN-bankrekeningnummer.

Een zorgvuldige afhandeling van deze terugroepactie is voor ons van het allergrootste belang. Daarom vragen wij in dit geval e-mailadres en telefoongegevens om eventueel bijkomende vragen te kunnen stellen. Dit is mede ten behoeve van het verdere onderzoek. Nadat de afhandeling heeft plaatsgevonden, zullen alle gegevens worden verwijderd. Overige informatie over ons beleid op het gebied van gegevens, kunt u vinden in de privacyverklaring onderaan de website.

Bij vragen of opmerkingen kunnen consumenten contact opnemen met de Neutral Consumenten Service via het gratis telefoonnummer: 0800-0200524.

Deze informatie wordt tevens gepubliceerd in een advertentie in de landelijke en regionale dagbladen op donderdag 25 september 2014.