Dove komt in actie tegen klimaatverandering met Forest Restoration Project | Nieuws & Media | Unilever Nederland

Rotterdam, 7 juni 2021 – Vandaag kondigt Dove het Dove Forest Restoration Project aan, een van de grootste beschermings- en herstelinspanningen van een beautymerk tot nu toe. Het project is bedoeld om bossen te beschermen en te herstellen, de leefgebieden van bedreigde diersoorten te beschermen en het levensonderhoud van 16.000 mensen die op Noord-Sumatra, Indonesië leven, te verbeteren.

In samenwerking met Conservation International en ter ondersteuning van de samenwerking met het ministerie van Milieu en Bosbouw (MoEF), gaat Dove de komende 5 jaar 20,000 hectares bos (een gebied dat twee keer zo groot is als Parijs) in Noord-Sumatra, Indonesië beschermen en herstellen om de effecten van klimaatverandering tegen te gaan.

Als merk dat al bijna twee decennia het gesprek over schoonheid aangaat, zet Dove zich in om de schoonheid van de planeet voor iedereen te beschermen en te herstellen. Het Dove Forest Restoration Project zal naar schatting meer dan 300.000 ton CO2 uit de lucht halen en de uitstoot van meer dan 200.000 ton CO2 voorkomen. Deze verwachte effecten zullen worden gemonitord en geëvalueerd in overeenstemming met het CO2-beleid van Indonesië.

Dit baanbrekende initiatief bouwt ook voort op de doelstellingen van Dove om tegen 2023 een ontbossingsvrije toeleveringsketen te hebben en tegen 2039 een netto nul-uitstoot van zijn producten:

“Kunnen we schoonheid echt vieren als het ten koste gaat van de planeet? Het antwoord is nee. We moeten actie en zorg eisen die verder gaat, zowel van onszelf als van de schoonheidsindustrie in het algemeen. Als wereldwijd merk waarbij zorg centraal staat, hebben we de verantwoordelijkheid om onze platforms te gebruiken om verandering te stimuleren en een positieve impact te hebben op de wereld om ons heen. Het Dove Forest Restoration Project bouwt voort op onze toewijding om zorg te dragen voor onze planeet en hoe we onze producten maken. Met dit langetermijninitiatief breiden we deze aanpak uit tot het verbeteren van de gezondheid van de planeet en streven we naar een duurzaam leven”, zegt Griet Demasure, Marketing Director Beauty & Personal Care Benelux

Dove gelooft dat het tijd is om te herstellen en meer terug te geven aan de planeet dan we gebruiken. Het Dove Forest Restoration Project is het eerste grote initiatief van het Unilever Climate & Nature Fund van € 1 miljard en sluit aan bij het Decade on Ecosystem Restoration van de Verenigde Naties:

“Klimaatverandering is een van de grootste bedreigingen voor onze wereld. Daarom is het voor Dove – een van de grootste beautymerken ter wereld – zo belangrijk om actie te ondernemen. Vorig jaar hebben we een Unilever Climate & Nature Fund van € 1 miljard aangekondigd, en ik ben verheugd dat het Dove Forest Restoration Project het eerste grote initiatief zal zijn. Dit is ook de eerste stap in Unilevers commitment voor Positive Beauty om tegen 2030 1,5 miljoen hectare land, bossen en oceanen te helpen beschermen en herstellen, wat meer land is dan nodig is om de hernieuwbare ingrediënten in onze schoonheids- en persoonlijke verzorgingsproducten te verbouwen”, zegt Sunny Jain, President, Beauty & Personal Care bij Unilever

Het Dove Forest Restoration Project – dat gericht is op de districten South Tapanuli en Mandailing Natal – ondersteunt Conservation International in haar overeenkomst met de Indonesische regering om de rijke ecosystemen van de regio te behouden en te herstellen. Dit met het doel om het duurzame beheer van natuurlijke hulpbronnen te bevorderen op manieren die het levensonderhoud verbeteren van de lokale gemeenschappen.

“We zijn verheugd om samen te werken met Dove en de Indonesische regering om bossen in de regio te herstellen – een gebied dat van groot belang is voor het welzijn van mensen en dieren overal in het wild. Wanneer een merk als Dove klimaatverandering en de natuur centraal stelt, verandert de impact van het spel. Samen zullen Dove, Conservation International en het Indonesische leiderschap voortbouwen op het werk dat we met Unilever zijn begonnen om deze regio, de natuur en de gemeenschappen te beschermen en te herstellen. Ik kijk ernaar uit om samen in Indonesië te blijven bijdragen aan het succes van natuurbehoud. Investeringen zoals het Dove Forest Restoration Project zijn essentieel om de planeet voor de volgende generatie te veranderen”, zegt M. Sanjayan, CEO van Conservation International

Naast het opvangen en vermijden van grote hoeveelheden CO2-uitstoot, zal het Dove Forest Restoration Project bijdragen aan het behoud van de biodiversiteit in de regio en ook bijdragen aan de grotere doelen van Indonesië voor het herstel van bossen en het versterken van het duurzame beheer van bosbronnen door gemeenschappen. Het Dove Forest Restoration Project helpt:

  • Ondersteuning van lokale gemeenschappen met als doel het levensonderhoud van 16.000 mensen in de regio Noord-Sumatra te verbeteren. Dit werk vormt een aanvulling op de betrokkenheid van Unilever bij het samenwerkingsverband Coalition of Sustainable Livelihoods, dat ook tot doel heeft de duurzame economische ontwikkeling in Noord-Sumatra te versnellen.
  • Voordelen voor de biodiversiteit stimuleren, zoals de bescherming en het herstel van habitats voor veel bedreigde diersoorten, waaronder de Sumatraanse tijger, Sunda Pangolin, Sumatraanse nevelpanter, Maleise tapir, zwarte Sumatraanse langur en Sambar-hert. Herstelde bosbedekking zal ook de impact van natuurrampen zoals overstromingen en aardverschuivingen verminderen.
Dove lanceert bosherstelproject

Download de infographic hier

Dove gelooft dat het beschermen en herstellen van de schoonheid van de planeet meer vereist dan eenvoudige toezeggingen - het vereist een volledige transformatie van de schoonheidsindustrie. Echte verandering vereist voortdurende samenwerking, aanhoudende belangenbehartiging en toewijding om het werk ter plaatse te doen.

Laten we samen de schoonheid van de planeet herstellen.

Ga voor meer informatie over het Dove Forest Restoration Project naar https://www.dove.com/nl/home.html of @Dove op Instagram.

#DoveForestRestoration #WorldEnvironmentDay #CareThatGoesFurther #YesToPositiveBeauty #GenerationRestoration

Contactpersonen voor media:
Nederland – Marlous den Bieman
Marlous-den.Bieman@unilever.com
+31 (0) 623758385


België - Marie-Adélaïde Defourny
Marieadelaide.defourny@unilever.com
+32 492 91 77 30

Over Dove

In 1957 is het merk Dove opgericht in de VS, met de lancering van de Beauty Bar, een gepatenteerde mix van milde reinigingsmiddelen en ¼ hydraterende crème. Het erfgoed van Dove is gebaseerd op hydratatie, wat Dove in staat heeft gesteld om van een Beauty Bar uit te groeien tot een van 's werelds meest geliefde schoonheidsmerken.

Vrouwen zijn altijd de inspiratie geweest voor Dove en vanaf het begin heeft Dove zich volledig toegewijd aan het bieden van superieure zorg aan alle vrouwen en het verdedigen van echte schoonheid in Dove advertenties. Dove gelooft dat schoonheid voor iedereen is. Schoonheid zou een bron van zelfvertrouwen moeten worden en niet een reden zijn voor onzekerheid. De missie van Dove is om vrouwen en meisjes van alle leeftijden overal ter wereld te inspireren om een positieve relatie te ontwikkelen met de manier waarop ze eruitzien.

Al 60 jaar zet Dove zich in voor het verbreden van de definitie van schoonheid. Met de 'Dove Real Beauty Pledge' belooft Dove:

  1. Vrouwen in beeld te brengen op een eerlijke, diverse en respectvolle manier. Dove werkt met vrouwen van verschillende leeftijden, maten, etniciteit, haarkleur, type en stijl.
  2. Vrouwen in beeld te brengen zoals ze in het echt zijn, zonder digitale vervorming. Alle afbeeldingen zijn goedgekeurd door de in beeld gebrachte vrouwen.
  3. Jonge mensen te helpen met het verkrijgen van lichaamsvertrouwen en zelfrespect via het Dove Self-Esteem Project, de grootste aanbieder van zelfrespectonderwijs ter wereld.

Over Conservation International

Conservation International zet zich in om de kritische voordelen waarin de natuur de mens voorziet te beschermen. Door wetenschap, samenwerkingen en veldwerk drijft Conservation International innovatie en investeringen in natuurlijke oplossingen voor de klimaatcrisis, het beschermen van kritische leefgebieden en het bevorderen van economische ontwikkeling gericht het behoud van de natuur. Conservation International werkt in 30 landen en stelt samenlevingen op alle niveaus in staat een schonere, gezondere en duurzame planeet te creëren.

Conservation International werkt sinds 1991 in Indonesië met het Ministerie van Milieu en Bosbouw, de lokale regering en andere partners voor het ondersteunen van de maatschappij door inspanningen voor het beschermen van de natuur, het ondersteunen van duurzame productiesystemen en het ondersteunen van effectief bestuur. Momenteel werkt Conservation International-Indonesië in 5 provincies aan aarde- en marine-projecten.

Conservation International heeft ervaring met het ontwerp en de implementatie van conservatie- en restauratieprojecten op schaal in Indonesië, die geloofwaardige, wetenschappelijk onderbouwde en voordelige gevolgen hebben op de bodem en met het benutten van vertrouwde relaties met regeringen en gemeenschappen voor duurzaamheid op lange termijn.

Het ‘Forest Restoration Project’ in Noord Sumatra dat wordt ondersteund door Dove, zal bouwen op het succes en de schaal van het ‘Green Wall’ programma – een succesvolle restauratie inspanning in Gunung Gede Pangrango National Park opgezet door Conservation International. Conservation International-Indonesië heeft een memorandum van overeenstemming ondertekend met het Ministerie van Milieu en Bosbouw met betrekking tot ecosysteem herstel en conservatie, waarin Noord Sumatra een van de doelgebieden is.

Over Unilever in de Benelux

Unilever heeft in de Benelux een sterke merkenportefeuille met bekende merken als Andrélon, Axe, Ben & Jerry’s, Calvé, Conimex, Dove, Glorix, Knorr, Lipton, Neutral, OLA, OMO, Prodent, Pukka, Rexona, Signal, Sun, Unox en Zwitsal en is de grootste A-merkenfabrikant van consumentengoederen in de Benelux. Bij Unilever in België en Nederland werken in totaal circa 2.700 medewerkers. Meer informatie over Unilever en haar merken is te vinden op www.unilever.nl en www.unilever.be.

Meer over deze onderwerpen te weten komen

Terug naar top

VOLG ONS

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

CONTACT

Neem contact op met Unilever en onze teams.

CONTACTINFORMATIE