Doorgaan naar Inhoud

Samenstelling Unilever-producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging nog transparanter

Gepubliceerd:

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Unilever maakt haar belofte waar om voor eind 2018 de geurstofingrediënten die worden gebruikt in haar producten voor huishoudelijk en persoonlijke verzorging in Nederland, openbaar te maken.

Consumenten kunnen nu meer te weten komen over de geurstofingrediënten die worden gebruikt in de producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging van Unilever, waaronder de producten van merken als Dove, Axe, Rexona en Robijn. Unilever was het eerste bedrijf dat besloot om de informatie omtrent geurstofingrediënten tot in het kleinste detail (0,01% van de productsamenstelling) openbaar te maken. Het bedrijf legt hiermee de basis voor nog meer transparantie en moedigt andere bedrijven aan hetzelfde te doen.

Het transparantie-initiatief van Unilever, dat in 2017 werd gelanceerd, biedt de consument toegang tot nog meer gedetailleerde informatie dan de informatie die verplicht op de etiketten staat vermeld.

De sectie ‘Wat zit er in onze producten’ op de website van Unilever biedt gedetailleerde informatie over producten en ingrediënten. Het online platform omvat:

  • Informatie over producten, ingrediënten en geurstoffen: Gebruikers kunnen hier informatie vinden over de manier waarop Unilever veilige producten ontwikkelt. Verder wordt de functie van de verschillende soorten ingrediënten toegelicht en wordt er antwoord gegeven op de meest gestelde vragen. Consumenten die meer informatie zoeken over de gebruikte ingrediënten en geurstoffen en hun werking, kunnen hier ook informatie vinden over de ingrediënten per product.
  • Gedetailleerde informatie over allergene geurstoffen: Unilever heeft een online zoekfunctie ontwikkelt die mensen met een allergie helpt bij het vinden van geschikte producten. Deze zoekfunctie is een aanvulling op de Europese wetgeving, die het vermelden van allergene geurstoffen op het etiket al verplicht stelt.

“We zijn er trots op dat we meer informatie verschaffen dan welke reeds op het etiket vermeld staat”, zegt David Blanchard, Chief Research and Development Officer bij Unilever. “We zijn ervan overtuigd dat het vergroten van de transparantie bijdraagt aan het bouwen van nog meer vertrouwen in Unilever en onze merken. We willen dit initiatief gericht op het transparant maken van de ingrediënten die we gebruiken, dan ook uitbreiden naar nog meer landen.”

Unilever heeft dit initiatief ook in de rest van Europa en in Amerika gelanceerd, waardoor de consument nu de exacte ingrediënten van meer dan 3.000 producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging kunnen bekijken.

Kijk voor meer informatie over het transparantie-initiatief van Unilever op:
https://www.unilever.nl/merken/whats-in-our-products/

Terug naar boven