Het is nog nooit zo duidelijk geweest welke maatschappelijke en ecologische uitdagingen de wereld te wachten staat. Uitdagingen waar we allemaal mee te maken krijgen.
De noodzaak om in actie te komen, is nog nooit zo groot geweest.
En we weten dat wij een belangrijke rol te vervullen hebben. Wij zijn een bedrijf dat bestaat uit merken en mensen die een duidelijk doel voor ogen hebben: duurzaam leven tot gemeengoed maken
Een decennium dat baanbrekend is geweest
In 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan (USLP) gelanceerd om te bewijzen dat duurzaamheid en goede bedrijfsresultaten met elkaar verbonden zijn.
In de meer dan tien jaar sinds we de USLP hebben geïntroduceerd, is de wereld veranderd. De zaken die ons ertoe hebben aangezet om in actie te komen, zijn nu gemeengoed geworden. De stakeholders zien de toezeggingen die worden gedaan op het gebied van duurzaamheid niet langer als iets dat leuk-is-om-te-hebben: dergelijke toezeggingen zijn nu een minimumvereiste.
We hebben de afgelopen jaren veel geleerd. En hoewel we het niet altijd goed hebben gedaan, zijn we van mening dat we trouw zijn gebleven aan onze ambitie om uit te groeien tot een toonaangevend bedrijf op het gebied van duurzaamheid. We worden gedreven door onze kernovertuigingen dat merken met een doel groeien; bedrijven met een doel blijven bestaan en dat mensen met een doel zich beter ontwikkelen.
We geloven meer dan ooit dat we op de goede weg zijn - voor ons en voor de wereld. En op basis van de ervaringen opgedaan middels ons USLP, creëren we een beweging waarin onze leveranciers, klanten en consumenten allemaal tezamen meebouwen aan een betere toekomst.
Een nieuwe belofte: aan de samenleving, en de planeet
We willen nu ons bedrijf - en de manier waarop we zakendoen - naar een nog hoger niveau tillen. In onze bedrijfsstrategie, het Unilever Compass, geven we aan hoe we deze ambitie daadwerkelijk willen realiseren.
Onze stakeholders staan centraal in het Unilever Compass.
Hierin onderstrepen we nogmaals hoe belangrijk het is dat de mensenrechten worden gerespecteerd. En presenteren we ambitieuze actieplannen, waarin staat hoe we de meest belangrijke problemen van deze tijd willen aanpakken. Door gebruik te maken van de omvang van onze merken en de impact die ze genereren. En door verder te gaan dan de verstrekkende doelstellingen die we hebben gesteld om een positieve verandering te weeg te brengen en deze doelstellingen ruim binnen de gestelde tijdsperiode te behalen.