Wij zijn een bedrijf van merken en mensen met een duidelijk doel: duurzaam leven heel gewoon maken.
En we zijn vastberaden om te bewijzen dat ons doelgerichte, op de toekomst berekende bedrijfsmodel voor superieure resultaten zorgt.
Het Unilever-kompas is onze strategie om voor groei te zorgen die consistent, concurrerend, winstgevend en verantwoordelijk is.
Ons bedrijf zal zonder een gezonde planeet en maatschappij gewoon niet kunnen slagen.
We hebben een ambitieuze duurzaamheidsagenda opgesteld om de problemen aan te pakken waar onze klanten en belanghebbende veel om geven, zoals klimaatverandering, plasticvervuiling en ongelijkheid.
Wij benutten onze merken, onze mensen en onze partners om een blijvende positieve impact te veroorzaken, op de wereld en onze activiteiten.
De noodzaak van onze werkzaamheden om klimaatverandering, de reductie van plastic afval en de bescherming van de natuur is nog nooit zo groot geweest. Onze ambitieuze verplichtingen hebben een impact en helpen onze merken groeien.
Klimaatverandering is nu een klimaatcrisis. We hebben een plan dat ons tegen 2039 bij nul emissies moet brengen. We stappen over op hernieuwbare energie voor al onze activiteiten, zoeken naar nieuwe koolstofarme ingrediënten en breiden onze op planten gebaseerde productassortiment uit.
De natuur is onze grootste bondgenoot. We hebben een missie om aan een voor de natuur positieve toekomst te bouwen. We zijn bezig ontbossing uit onze toevoerketen te verwijderen en om land, bossen en oceanen te beschermen en regenereren.
Er moet een eind komen aan de hedendaagse wegwerpcultuur. We werken eraan om afval binnen de economie en buiten het milieu te houden. Dit doen we met behulp van ambitieuze doelstellingen om nieuwe manieren te vinden waarop wij plastic verpakking gebruiken en voedselafval beperken.
De gezondheid, het vertrouwen en welzijn van mensen verbeteren
We verkeren in een uitzonderlijke positie om elke dag de gezondheid, hygiëne en voeding van miljoenen mensen over heel de wereld te verbeteren. Via onze doelgerichte merken en producten, en door de barrières te slechten die mensen tegenhouden, kunnen we mensen bijstaan hun potentieel te verwezenlijken terwijl wij onze activiteiten uitbreiden.
Iedereen verdient toegang tot lekker eten. Future Foods is onze gedurfde verplichting om mensen naar gezondere eetgewoonten te bewegen, de impact op het milieu van de voedselketen te beperken en onze op planten gebaseerde productportefeuille uit te breiden.
Ongelijkheid op gezondheidsgebied en sociale uitsluiting horen niet thuis in de wereld. We zijn vastbesloten van de schaal en de reikwijdte van onze merken en programma's gebruik te maken om de gezondheid, het welzijn en de inclusie van mensen te verbeteren.
Bijdragen aan een eerlijkere, sociaal inclusievere wereld
Om de gelijkheid in de maatschappij te vergroten, trachten wij een baken van diversiteit en inclusie te worden. We verhogen de levensstandaard in onze waardeketen, creëren kansen voor kleine bedrijven en ondervertegenwoordigde groepen en helpen mensen zich voor te bereiden op de veranderende toekomst van werk.
We hebben de ambitie een baken van diversiteit en inclusie te worden door ons bedrijf en onze invloed te gebruiken om barrières weg te nemen en kansen te creëren op onze werkplekken, in onze toevoer- en distributieketens, en in de maatschappij als geheel.
We geloven dat de handel maatschappelijke ongelijkheid kan aanpakken en we zijn vastbesloten om in onze waardeketen voor een betere levensstandaard te zorgen. Miljoenen mensen zijn van Unilever afhankelijk om de kost te verdienen. Daarom werken we eraan om ervoor te zorgen dat welvaart eerlijker wordt verdeeld.
De toekomst van werk draait niet alleen om gegevens, robots en algoritmes – het gaat echt om mensen. Wij vinden dat iedereen het recht heeft op zinvol werk. We nemen grote stappen om onze eigen mensen en andere op de toekomst voor te bereiden.
Onze basisprincipes voor verantwoord ondernemen zijn het fundament van onze Kompas-strategie. We hebben sterke waarden en duidelijke beleidslijnen en normen die ervoor zorgen dat onze werknemers niet alleen maar dingen goed doen maar ook de goede dingen doen.
De wereld verandert wel snel, en sommige van die veranderingen brengen de mensenrechten in gevaar. In onze eigen activiteiten, en in al onze zakelijke relaties, tonen we een intensieve en niet aflatende inzet om alle internationaal erkende mensenrechten te respecteren en bevorderen.