Onze strategie voor duurzaam ondernemen

Unilever is altijd al een bedrijf geweest dat sterk doelgericht was. Ons huidige doel is eenvoudig, maar helder: duurzaam leven tot gemeengoed maken.

We leven in een wereld waar temperaturen stijgen, watertekorten steeds vaker voorkomen, voedsel steeds schaarser wordt, en waar de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt. De wereldbevolking groeit snel, waardoor basishygiëne en sanitaire voorzieningen een nog grotere uitdaging vormen. Bij Unilever zien we hoe mensen overal ter wereld nu al de gevolgen van deze veranderingen ondervinden. En die veranderingen zullen ook ons voor nieuwe uitdagingen stellen, nu grondstoffenprijzen schommelen, markten instabiel worden en grondstoffen moeilijker te verwerven zijn.

Wij zijn van mening dat bedrijven onderdeel van de oplossing moeten zijn. Maar daarvoor moeten bedrijven veranderen; het is niet langer 'business as usual'. Duurzame, rechtvaardige groei vormt het enig acceptabele bedrijfsmodel. Het is onze visie ons bedrijf te laten groeien en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk te verkleinen en onze positieve maatschappelijke impact te vergroten. In 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan gelanceerd, onze blauwdruk voor duurzaam ondernemen.

We zullen onze visie realiseren met behulp van ons Plan, dat ons helpt onze groei los te koppelen van onze milieu-impact en tegelijkertijd onze positieve maatschappelijke impact te vergroten, winstgevende groei van onze merken te stimuleren, kosten te besparen en innovaties aan te wakkeren.

Over onze strategie

Vrouw haalt water bij een Sunlight-watercentrum

Het is onze visie het bedrijf te laten groeien en tegelijkertijd onze ecologische voetafdruk los te koppelen en onze positieve maatschappelijke invloed te vergroten.

Duurzaamheid verankeren

Boeren verbouwen duurzame tomaten voor Knorr

De integratie van duurzaamheid in onze strategie, merken en innovaties helpt bij de groei van het bedrijf.

Terug naar top