Ik heb een vraag over een Unilever-merk.
Veel informatie over onze merken kunt u vinden op hun eigen websites. De webadressen en overige contactgegevens van onze merken zijn opgenomen op de merkencontactpagina. Hier vindt u ook per merk het merkencontactformulier. Dit kunt u gebruiken als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden op de website van het merk. Klik daarvoor het item Consumer Service aan bij het bewuste merk op deze pagina.
Ik heb een vraag over de kwaliteitseisen t.a.v. Unilever-producten.
De kwaliteitseisen voor elk product worden in de ontwikkelingsfase vastgesteld en in een productspecificatie opgenomen. Dit betreft specificaties voor productie, verpakking, productsamenstelling en grondstoffen. Bij een productsamenstelling moet men denken aan chemische, fysische, sensorische en visuele eigenschappen.
Bijvoorbeeld de kleur van een shampoo, de vloeibaarheid, de geur en de hoeveelheid actieve stoffen enzovoorts. Bij het opstellen van de specificaties wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met specifieke gewoonten, smaak en/of voorkeuren van consumenten in verschillende landen.
Daardoor kan het voorkomen dat een product in Nederland net iets anders is dan een soortgelijk product in een ander land. De specificaties van Unilevers voedingsmiddelen kunnen vanwege de vertrouwelijkheid niet aan derden worden verstrekt.
Met betrekking tot onze producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging kunt u de ingrediëntenlijsten vinden in de sectie Wat zit er in onze producten.
Zijn de Unilever-producten glutenvrij? Heeft u hiervan een lijst ?
Wij hebben geen lijst met producten die glutenvrij zijn, aangezien deze informatie snel achterhaald kan zijn. Vanaf november 2005 is het verplicht alle allergenen (dus ook gluten) op de verpakking te vermelden. De declaraties van al onze verpakkingen voldoen hieraan. Wij vermelden de allergenen die in het product aanwezig zijn in de ingrediëntendeclaratie.
Daarnaast staan alle allergenen op onze merkenwebsites vermeld. U kunt de merkensites vinden via de merkencontactpagina.
Kunt u de door u gezochte informatie niet vinden, stelt u dan uw vraag zo uitgebreid mogelijk via het desbetreffende merkencontactformulier. U kunt dit openen door op de merkencontactpagina naar het bewuste merk te gaan en daar te klikken op Consumer Service.
Welke allergenen zitten er in de Unilever-producten?
Wij hebben geen totaaloverzicht van allergenen in Unilever-producten, aangezien deze informatie snel achterhaald kan zijn. Vanaf november 2005 is het verplicht alle allergenen op de verpakking te vermelden. De declaraties van al onze verpakkingen voldoen hieraan. Wij vermelden de allergenen die in het product aanwezig zijn in de ingrediëntendeclaratie.
Kunt u de door u gezochte informatie niet vinden, stelt u dan uw vraag zo uitgebreid mogelijk via het desbetreffende merkencontactformulier. U kunt dit openen door op de merkencontactpagina naar het bewuste merk te gaan en daar te klikken op Consumer Service.
Welke kunstmatige kleur-/geur- en smaakstoffen zitten er in de Unilever-producten?
Wij hebben hiervan geen lijst, omdat deze informatie snel kan wijzigen. Wij verwijzen u daarvoor naar de sites van de desbetreffende merken. U kunt de merkensites vinden via de merkencontactpagina.
Kunt u de door u gezochte informatie niet vinden, stelt u dan uw vraag zo uitgebreid mogelijk via het desbetreffende merkencontactformulier. U kunt dit openen door op de merkencontactpagina naar het bewuste merk te gaan en daar te klikken op Consumer Service.
Gebruikt Unilever genetisch gemodificeerde grondstoffen?
Unilever Nederland is zich ervan bewust dat de huidige consument een voorkeur heeft voor producten die geen genetisch gemodificeerde ingrediënten (GG) bevatten. Ons huidige beleid is om genetisch gemodificeerde ingrediënten in onze producten te vermijden.
Op 18 april 2004 is een nieuwe wetgeving van kracht geworden die de declaratie van genetisch gemodificeerde ingrediënten in voedingsmiddelen regelt. Alle ingrediënten die afkomstig of gemaakt zijn van genetisch gemodificeerde organismen moeten worden vermeld op het etiket, ongeacht of het genetisch gemodificeerde materiaal in het product aanwezig is.
Op dit moment hebben wij geen producten in ons assortiment die een GG-etikettering vereisen volgens de Europese wetgeving.
Worden Unilever-producten op dieren getest?
We testen geen van onze producten op dieren.
We maken gebruik van een breed scala van niet-dierlijke methoden om de veiligheid van onze producten voor consumenten te beoordelen. Onze wetenschappers spelen wereldwijd een hoofdrol en werken samen met vooraanstaande wetenschappers uit de academische wereld, overheidsinstanties en NGO's aan het ontwikkelen en toepassen van diervrije methoden om te beoordelen of producten veilig zijn voor consumptie.
Wij zullen nooit concessies doen als het gaat om de veiligheid van onze producten. Wij brengen geen producten op de markt tenzij we over degelijke wetenschappelijke bewijzen beschikken dat ze veilig zijn voor consumenten, voor ons personeel en voor het milieu. Bekijk voor meer informatie: ‘Developing alternative approaches to animal testing’
Ik ben een nieuwe winkel begonnen en wil producten van Unilever Benelux verkopen. Kunt u mij die leveren?
Unilever Benelux levert alleen aan groothandelaren/grossiers en distributiecentra van grote retailers. Het is voor ons vanwege de complexiteit niet mogelijk iedere afnemer afzonderlijk te beleveren. Wij adviseren u derhalve het door u gewenste product te betrekken bij de voor u meest logische groothandel. Voor onze Personal Care-producten zijn dit Vriesia, Faco, Unipharma, Brocacef BV, Holland Pharma, Thermopreen en Van Tol. Voor onze Home Care-producten is dit Van Tol. Voor onze Foods-merken zijn dit Sligro, Makro, Hanos Zelfbedieningsgroothandel en Van Tol.
Kleinere bedrijven adviseren wij contact op te nemen met Van Tol Groothandel.De website hiervan is http://www.tolfood.com/nl. Deze groothandel richt zich ook op buurtgerichte ondernemingen.
Ik zou graag (een) Unilever-product(en) willen verkopen in het buitenland. Hoe pak ik dit aan? Kan ik producten van u afnemen?
Voor onze producten van de merken Conimex, Calvé, Unox en Zwitsal s.v.p. e-mailen naar Joost.Luijendijk@unilever.com. Onze vestigingen in de desbetreffende landen richten zich op de plaatselijke markten.
Ik zou graag een Unilever-product uit het buitenland in Nederland willen kopen. Kan dat?
Unilever Benelux heeft haar eigen producten en richt zich met haar activiteiten op de Belgische, Nederlandse en Luxemburgse markt. Onze vestigingen in het buitenland hebben ook hun eigen producten. Voor vragen over Unilever-producten op de buitenlandse markt kunt u zich richten tot de Unilever-vestiging in het desbetreffende land. Via de landenselectieknop (zie button met wereldbolletje rechtsboven) kunt u de website van het desbetreffende land kiezen en contact opnemen met het Unilever-bedrijf in kwestie.
Ik wil graag Unilever-producten uit het buitenland in Nederland op de markt brengen. Hoe kan ik dit regelen?
Unilever Benelux richt zich op de Belgische, Nederlandse en Luxemburgse markt en heeft haar eigen productportfolio. Voor import van producten van onze bedrijven in andere landen adviseren wij u contact op te nemen met de Unilever-vestiging in het desbetreffende land. Via de landenselectieknop (zie button met wereldbolletje rechtsboven) kunt u de website van het desbetreffende land kiezen en contact opnemen met het Unilever-bedrijf in kwestie.
Ik wil voor een bepaalde activiteit graag een van uw producten gebruiken, verpakt in een activiteitspecifieke verpakking. Kan ik een product in deze verpakking van u afnemen?
Vanwege de complexiteit is Unilever Benelux niet in de gelegenheid verpakkingsmateriaal en dergelijke aan te passen en custom-made te maken. Wij kunnen derhalve niet aan uw verzoek tegemoet komen.
Terug naar boven