Wat is schoonheid? Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Dove vindt dat schoonheid voorkomt in vele vormen en maten.
Onze producten worden gebruikt door vrouwen die weten dat schoonheid niet alleen wordt bepaald door de buitenkant, maar ook van binnenuit komt. En om al die verschillende schoonheden goed uit te laten komen heeft Dove een groot assortiment aan producten voor persoonlijke verzorging die mild zijn voor huid en haar.
Het merk Dove kent een lange geschiedenis. In 1957 begonnen we met de productie van zeep met een ¼ hydraterende crème die speciaal bedoeld was voor de droge en gevoelige huid. De helft van de vrouwen heeft namelijk een droge huid die speciale verzorging nodig heeft. Dove onderscheidde zich hiermee toen al van de andere merken.
Door de jaren heen zijn we, in nauwe samenwerking met de medische wetenschap, verder gegaan met het ontwikkelen van de beste producten op het gebied van persoonlijke verzorging.
Zo bracht Dove in de jaren ‘80 de hydraterende wasgel op de markt. Daarnaast deden toen ook deodorants, bodylotions, een gezichtsreiniger, shampoos en conditioners hun intrede. In 1993 kwam Dove op de Nederlandse markt.
Dove heeft ook een uitgebreid assortiment haarverzorgingsproducten om je haar in een goede conditie te brengen én te houden. Onlangs lanceerde Dove de Split Ends Rescue-lijn en een vernieuwde Intense Repair-lijn. Split Ends Rescue is speciaal ontwikkeld om haarpunten weer een gezonde uitstraling te geven en Dove Intense Repair helpt droog, beschadigd haar diep van binnen te herstellen.
Zie ook de brochure met informatie over haarverzorging en de brochure met informatie over deodorant in het algemeen.
Sinds 2005 zet het Dove self-esteem project zich, wereldwijd, in om jongeren aan een beter zelfbeeld te helpen zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen. Ieder verkocht Dove product draagt bij aan dit project. Vooral moeders, maar ook anderen die veel met jongeren te maken hebben zoals leerkrachten, jeugdleiders etc. zijn een rolmodel voor jongeren. Zelfvertrouwen geef je door, een gebrek aan eigenwaarde ook. Daarom willen we zoveel mogelijk volwassen vrouwen bereiken en ervoor zorgen dat zij zelfvertrouwen doorgeven aan jonge kinderen zodat deze het beste uit zichzelf kunnen halen.
Vandaag de dag bestaat er – terecht – steeds meer behoefte aan grotere duidelijkheid over de samenstelling van producten die mensen gebruiken voor hun persoonlijke verzorging en in het huishouden.
Zoekt u meer informatie over een van onze merken of heeft u een vraag, klacht of compliment? Maak dan uw keuze uit de contactgegevens hieronder.