Doorgaan naar Inhoud

Liquid I.V. stimuleert groei met partnerschappen, innovatie en wereldwijde expansie

Gepubliceerd:

Een perfecte combinatie van functionele hydratatie in heerlijke smaken, ondersteund door culturele partnerschappen, heeft Liquid I.V. doen uitgroeien tot het nummer 1 merk voor hydratatie in poedervorm in de VS. Nu voegt het nieuwe innovaties en internationale markten toe voor een wereldwijde groei.

Dame zittend naast een zwembad giet Liquid I.V. hydratatiemix in poedervorm in een glas water.

Wist je dat het gemiddelde lichaam voor 60-70% uit water bestaat? We moeten voldoende vocht drinken om een gezonde balans te behouden.

Als we niet genoeg drinken of het vocht dat het lichaam is kwijtgeraakt niet vervangen, kunnen we ons uitgedroogd voelen.

En dat kan net zo gemakkelijk gebeuren tijdens een drukke dag op weg naar het werk of na een lange fitness-sessie.

Ons in de VS gevestigde merk Liquid I.V. is ontworpen om verbeterde hydratatie te leveren en de elektrolytenbalans te herstellen die verloren is gegaan door sporten, hitte en een actieve levensstijl.

De wetenschappelijk onderbouwde formule is ontworpen met een optimale verhouding van elektrolyten, essentiële vitaminen en klinisch geteste voedingsstoffen om gewoon water om te zetten in buitengewone hydratatie .

Een perfecte mix van functionele hydratatie en smaak

Maar de echte versneller die de populariteit van dit merk heeft aangewakkerd en het tot een verstoorder van de markt voor functionele hydratatie heeft gemaakt, is de perfecte combinatie van functie en smaak.

“Proeven en belevenisactivering vormen de kern van onze strategie”, zegt Mike Keech, CEO van Liquid I.V.

“Dit dient als een geweldig platform om rijke gesprekkingen in twee richtingen te voeren en heeft ons een schat aan inzichten gegeven van waaruit we kunnen innoveren. Wat we hoorden was de wens voor een product met een geweldige smaak dat verder ging dan hydratatie tot hydratatie met voordelen.”

In 2022 werd de markt voor drinkwater gewaardeerd op $ 4,2 miljard (€ 3,86 miljard), een cijfer dat van 2023 tot 2032 naar schatting met meer dan 6,8% zal groeien.

Dit wordt gestimuleerd door een groeiende interesse in gezondheid en welzijn, waardoor consumenten op zoek zijn naar dranken die specifieke functies ondersteunen, zoals energie, mentale focus, spijsvertering en een gezond immuunsysteem.

“Voorzien in die behoeften met smaakvarianten als citroen-limoen, passievrucht en aardbei die niet alleen functioneel maar ook echt lekker zijn, is iets wat echt een uniek verkoopargument is voor ons en ervoor zorgt dat onze consumenten terugkomen voor meer”, voegt hij eraan toe.

Man glimlacht terwijl de vrouw naast hem een slok neemt uit een fles Liquid I.V. en water tijdens een pauze in hun buitenactiviteit.

Verder dan sport: voldoen aan de hydratatiebehoeften in de lifestyle-ruimte

Daarnaast heeft een handig stickformaat, dat net zo makkelijk in een broekzak past als in een sporttas, ervoor gezorgd dat het merk verder dan sport is gegaan en voldoet aan de gevarieerde dagelijkse hydratatiebehoeften van consumenten met een drukke levensstijl.

En dat bereik werpt zijn vruchten af.

Liquid I.V. heeft een explosieve groei doorgemaakt en is het nummer 1 merk voor hydratatie in poedervorm geworden in de VS.

Unilever verwierf het merk in 2020 en Liquid I.V. sloot zich aan bij het Health & Wellbeing Collective, een wereldwijd bedrijf in de snelgroeiende markt voor vitaminen, mineralen en supplementen.

Sindsdien is het in omvang verviervoudigd tot het grootste merk van het collectief van € 1,9 miljard. En het heeft de ambitie om nog groter te worden.

“We hebben een groot en opwindend doel om in de nabije toekomst de € 1 miljard te bereiken en ons baanbrekende activiteitensysteem bevindt zich in een goede positie om ons daar en ver daarvoorbij te brengen”, zegt Mike.

Groei stimuleren met nieuwe innovaties, partnerschappen en markten

Productinnovatie maakt deel uit van dat streven naar groei. Inspelend op de toenemende vraag naar suikervrije hydratatieoplossingen in de VS, introduceerde Liquid I.V. daar in juni 2023 Hydration Multiplier Sugar-Free in zijn portfolio.

Partnerschappen die inspelen op de tijdgeest zijn ook belangrijk.

Het creëren van belevingspop-ups en proefmogelijkheden op grote muziek- en sportevenementen zoals Neon Carnival en de Formule 1 Crypto.com Miami Grand Prix en festivals zoals het Governors Ball Music Festival, Bonnaroo Music & Arts Festival en Lollapalooza brengen het merk tot leven.

In 2023 bereikten 1,7 miljoen Liquid I.V.-monsters millennial- en Gen Z-fans dankzij activeringen op dit soort evenementen om hen op een leuke en smakelijke manier gehydrateerd te houden.

En het merk wil uitbreiden naar nieuwe markten.

Eind 2023 benutte Liquid I.V. de in de VS geleerde lessen om met succes te lanceren in buurland Canada. Eerder dit jaar werd het in China gelanceerd via grensoverschrijdende e-commerce. In maart werden Australië en het Verenigd Koninkrijk toegevoegd.

En daar houdt het niet op. Met als doel overal verkrijgbaar te zijn waar consumenten behoefte hebben aan hydratatie, is Liquid I.V. nu verkrijgbaar in winkels en online in Mexico en Nederland.

Terug naar boven