‘Clean Future’ is een baanbrekend innovatieprogramma dat is ontworpen om de manier waarop onze schoonmaak- en wasmiddelen worden ontwikkeld, geproduceerd en verpakt fundamenteel te veranderen.
De ambitie van het Clean Future programma is uniek, aangezien het de grondbeginselen van de circulaire economie wil integreren in verpakkingen en productformuleringen. Dat betekent minderen-hergebruiken-recyclen in plaats van kopen-gebruiken-weggooien.
Centraal in deze strategie staat een nieuwe ambitie: tegen 2030 willen we 100% van de koolstof in onze productformuleringen voor schoonmaak- en wasmiddelen, die afkomstig is van fossiele brandstoffen, betrekken uit hernieuwbare of gerecyclede koolstof.
Het Clean Future programma betekent een grote stap op het gebied van duurzaamheid voor wereldwijde merken zoals OMO (Persil), Sunlight, Cif en Domestos [Markets to update as relevant]. Daarnaast is het een belangrijke stap voor Unilever in de realisatie van onze belofte om tegen 2039 0% netto CO2-emissies te genereren met onze producten.