Bij alles wat we doen, staat ons doel voorop: duurzaam leven tot gemeengoed maken
Het is de reden waarom we komen werken. De reden waarom we zakendoen. Dit doel inspireert ons tot het leveren van buitengewone prestaties.
In 1883 werd Sunlight Soap door onze grondlegger geïntroduceerd in het VK. Dat was baanbrekend, innovatief en diende een specifiek doel: hygiëne bevorderen en mogelijk maken voor gewone mensen. We zetten ons zelfs toen al in voor duurzaam leven. Nu beschikken we over meer dan 400 merken en staat dat doel nog steeds centraal bij alles wat we doen.
We willen meer goed doen voor onze planeet en onze samenleving, niet alleen minder schade aanrichten. We willen iets doen aan de maatschappelijke en milieuproblemen waar de wereld mee te maken heeft en we willen het leven van mensen verbeteren met onze producten.
We zijn al meer dan 120 jaar pioniers, vernieuwers en 'toekomstmakers'. En we zijn van plan dit te blijven. Op een duurzame wijze.
Bezoek onze internationale website voor meer informatie over hoe wij werken
We zijn echt een internationaal bedrijf
- 190+landenwaar onze merken verkocht worden
- 3,4miljardmensengebruiken onze producten elke dag
- €60.1miljardomzet in 2022waarvan 59% in opkomende markten
Wij bezitten betekenisvolle merken
- 400+gevestigdemerken
- 14merkenmet een omzet van meer dan €1 miljard in 2022
- €7.8 miljardbesteedaan merk en marketinginvesteringen
- 14merkenin de top 50 meest gekozen FMCG merken wereldwijd
Onze mensen zijn onze drijvende kracht
- 127.000werknemerswereldwijd
- 54/46genderevenwicht (vrouw/man)
- Nummer 1werkgever in de FMCG-sectorvoor recent afgestudeerden en opkomend talent in 16 van onze 20 belangrijkste markten.
Wij gebruiken onze omvang om een positieve bijdrage te leveren
- 21%van onze verpakkingenis gemaakt van gerecycled plastic
- 48%van ons portfoliobood positieve voeding
- 667 miljoen mensen bereikt via brand purpose gezondheids en welzijnsprogramma's
- €818 miljoen uitgegeven aan diverse bedrijven die eigendom zijn van ondervertegenwoordigde groepen
Het leveren van impactvolle innovatie
- €908 miljoenbesteedaan onderzoek en ontwikkeling
- €1,7 miljard incrementele omzet uit innovaties
Productie van wereldklasse
- 280fabrieken van Unilever
- 68%vermindering van de broeikasgasemissies door energieen koudemiddelgebruik in onze activiteiten sinds 2015
- 25miljoen klantbestellingen per jaar verwerkt
Wij zijn Unilever Nederland
- 100+ jaar geschiedenis in Nederland
- 100% hernieuwbare energie gebruiken we om onze Nederlandse fabrieken te voorzien van elektriciteit
- #1 Wekgever naar keuze onder studenten in Nederland (binnen de FMCG industrie)
- Unilever verspilt geen goede producten in Nederland meer en streeft naar nul voedselverspilling