Voeding & gezondheid
We hebben beleid en richtlijnen opgesteld die waarborgen dat wij altijd op een verantwoorde wijze omgaan met gezondheid en voeding.
Verantwoord handelen
Miljoenen mensen overal ter wereld genieten van onze voedingsmiddelen en dranken. De ingrediënten die we gebruiken, onze recepturen, en de manier waarop we onze merken in de markt zetten en erover communiceren kunnen dan ook een behoorlijke impact hebben op de gezondheid wereldwijd.
Unilevers internationale site
Onze merken
Al onze merken hebben één ding gemeen: ze helpen u meer uit het leven te halen.
Sinds 2000 werken we volgens een strak geformuleerd beleid op het gebied van voeding. Daarop gebaseerd hebben we een zorgvuldig afgewogen benadering ontwikkeld ten aanzien van gezondheid en voeding, die de volgende punten omvat:
- Stimuleren tot een uitgebalanceerd voedingspatroon met de juiste hoeveelheid eiwitten, koolhydraten, vetten, vitamines en mineralen
- In toenemende mate producten ontwikkelen met minder vet, minder suiker en laagcalorische alternatieven
- Onze voedingsmiddelen en dranken op een verantwoorde manier in de markt zetten en helpen overconsumptie terug te dringen
- Mensen helpen de voedingskundige voordelen van onze producten te begrijpen
- Producten ontwikkelen die inspelen op het feit dat mensen alleen eten waar ze van genieten
- Ervoor zorgen dat gedegen, specifiek bewijsmateriaal ten grondslag ligt aan al onze claims
- Substantiële bijdragen leveren aan onderzoek naar het verband tussen voeding en gezondheid, zoals het effect van goede vetten (onverzadigde vetten), fruit & groente en vitamines en mineralen.
We hebben een aantal marketingprincipes geformuleerd die ervoor moeten zorgen dat onze communicatie altijd eerlijk en waarheidsgetrouw is. Ook reclame gericht op kinderen komt hierin aan de orde.
Onze ‘Global Principles for Responsible Food and Beverage Marketing’ zijn sinds 2003 regelmatig opnieuw bekeken en er zijn updates gepubliceerd, de laatste in 2014. Zie de link elders op deze pagina.