1. Home
  2. ...
  3. Over ons
  4. Over Unilever

Over Unilever

Iedere dag gebruiken 2,5 miljard mensen Unilever-producten om er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen. Hierdoor krijgen wij de kans om een betere toekomst op te bouwen.

Logo van Unilever bij de ingang van de deodorantfabriek in Jiutepec, Mexico.

Duurzaam leven: de normaalste zaak van de wereld

Ons uitgebreide assortiment van producten van meer dan 400 merken geeft ons wereldwijd een unieke positie in het dagelijks leven.

Wanneer consumenten gebalanceerde voedingsmiddelen, heerlijke ijsjes, betaalbare zepen die ziektes bestrijden, luxueuze shampoos of huishoudelijke producten kopen, dan is de kans groot dat zij een van onze merken uitkiezen. Wereldwijd hebben zeven van de tien huishoudens ten minste één product van Unilever. Ons assortiment van toonaangevende bekende merknamen zijn onder andere Lipton, Knorr, Dove, Axe, Hellmann’s en Omo. Vertrouwde lokale merken die inspelen op de specifieke wensen van lokale consumenten zijn bijvoorbeeld Calvé, Andrélon en Unox.

Welk merk het ook is en waar het ook wordt gekocht, wij doen ons best om ervoor te zorgen dat het merk bijdraagt aan ons doel als bedrijf - duurzaam leven tot gemeengoed maken.

Een duurzaam bedrijfsplan

Wij willen ons bedrijf laten groeien maar niet ten kosten van mens of milieu. Duurzame groei is het enige acceptabele model voor ons bedrijf.

Ons Unilever Sustainable Living Plan (USLP) is gericht op ons bedrijfsmodel. Het helpt ons ons bedrijf te laten groeien, en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk los te koppelen van onze groei en onze positieve maatschappelijke impact te vergroten.

Ons USLP bestaat uit drie grote doelen:

  • Meer dan een miljard mensen helpen in actie te komen om hun gezondheid en welzijn te verbeteren.
  • De milieuvoetafdruk van onze producten halveren.
  • 100% van onze landbouwgrondstoffen duurzaam betrekken en de levensstandaard verhogen van mensen in onze hele waardeketen.

Samenwerken voor een betere toekomst

Wij willen dat onze producten door de gehele waardeketen duurzaam zijn, niet alleen in onze fabrieken. Dat betekent dat we moeten samenwerken met anderen, waaronder onze leveranciers, consumenten, regeringen, ngo’s en andere bedrijven. Samen kunnen we de nodige grote veranderingen teweegbrengen en ons richten op de grootste uitdagingen waar onze wereld voor staat.

Terug naar top