Toggle Zoeken

  1. Home
  2. Over ons
  3. Over ons
  4. Ons logo

Ons logo

Ons logo weerspiegelt Unilevers kernwaarden, waarbij elk symbool een facet van onze onderneming vertegenwoordigt.

  • Elk van de iconen die samenkomen om het logo van Unilever te vormen staat symbolisch voor iets van ons bedrijf. Ontdek wat ze betekenen.
  • IJsjes

    Een lekkernij, plezier en genieten, verfrissing, toetje, plezier.
  • Hand

    Een symbool van gevoeligheid, zorg en behoefte. Het symboliseert onze toewijding om mensen te hun dagelijkse gewoontes te verbeteren met betrekking tot gezondheid en hygiëne.
  • Haar

    Een symbool van schoonheid, er goed uitzien en zelfverzekerdheid.
  • Lippen

    Een symbool voor communicatie, openheid en transparantie.
  • Draaikolk

    Symboliseert onze passie voor goede aroma en smaak.
  • Vis

    Symboliseert vers eten, de zee en de bronnen van de natuur.
  • Kleding

    Een symbool voor schoon wasgoed, er goed uitzien en zelfverzekerdheid.
  • Bij

    Symboliseert de visie van onze mensen en onze toewijding om innovatieve manieren te ontdekken die ons helpen onze milieuvoetafdruk te reduceren.
  • Deeltjes

    Een verwijzing naar de wetenschap en onze voortdurende toewijding om nieuwe innovatieve manieren te ontdekken om de levens van onze consumenten te verbeteren.
  • Verpakking

    Symboliseert onze toewijding aan het continu verduurzamen van onze verpakkingen.
  • Transformatie

    Een symbool van positieve verandering of transformatie. Onze toewijding om nieuwe en duurzame manieren van zakendoen te ontdekken.
  • Golven

    Een symbool van hygiëne, frisheid en kracht.
  • DNA

    De dubbele spiraal symboliseert de genetische blauwdruk van leven en de positieve maatschappelijke impact die Unilever wil hebben. Dat is nog steeds de kern van ons bedrijf.
  • Palmboom

    Een verzorgde bron die symbool staat voor ons respect voor de bomen in de natuur, bossen, groei, milieu.
  • Hart

    Een symbool van liefde, zorg en gezondheid. Het symboliseert onze toewijding om mensen te helpen elke dag kleine handelingen te verrichten om hun gezondheid en welzijn te verbeteren.
  • Cyclus

    Een onafgebroken cirkel die symbool staat voor ons werk om het afval geassocieerd met het weggooien van onze producten te reduceren.
  • Zon

    Een oneindige bron van licht en vernieuwbare energie. Het symboliseert ons werk om innovatieve manieren te ontdekken om de broeikasimpact van onze producten tijdens hun levenscyclus te reduceren.
  • Duif

    Een symbool van vrijheid, emancipatie en gevoel van eigenwaarde.
  • Plant

    Het symboliseert onze toewijding om de milieu-impact in onze waardeketen te verkleinen - van de wijze waarop we grondstoffen winnen en onze productiemethoden tot de manier waarop consumenten koken, schoonmaken en wassen met onze producten.
  • Vonk

    Symboliseert de rol van Unilever als katalysator voor veranderingen, met als doel het verbeteren van de levens van de mensen waarmee we wereldwijd werken - onze leveranciers, distributeurs en boeren.
  • Chilipeper

    Een van de vele verse ingrediënten in onze producten. Het symboliseert onze toewijding om onze landbouwgrondstoffen duurzaam te betrekken.
  • Lepel

    Een symbool voor het proeven van voeding en koken. Het symboliseert onze toewijding om continu de smaak en voedingswaarde van al onze voedingsproducten te verbeteren zodat miljoenen mensen kunnen genieten van heerlijk eten en een gezonder dieet bereiken.
  • Kom

    Een kom met heerlijk ruikend eten symboliseert onze toewijding aan goede ingrediënten en gezonde maaltijden.
  • Bloem

    Een symbool van gevoeligheid, zorg en ons respect voor schoonheid; de schoonheid van onze consumenten en de schoonheid van de natuur.
Terug naar top