Onze strategie

Onze strategie helpt ons met het bereiken van ons doel om duurzaam leven tot gemeengoed te maken.

Onze strategische focus

Om onze visie te realiseren hebben wij geïnvesteerd in een langetermijnstrategie van categorieën en merken die groeien in het voordeel van alle stakeholders.

Visie

Het bedrijf laten groeien

  • Verkoop
  • Marges
  • Kapitaalefficiency

Gezondheid en welzijn verbeteren

  • Voeding
  • Gezondheid en hygiëne

Levensstandaard verhogen

  • Eerlijkheid op de werkvloer
  • Kansen voor vrouwen
  • Inclusief ondernemen

De impact op het milieu verkleinen

  • Broeikasgassen
  • Water
  • Afval
  • Duurzame landbouw

Onze keuzes voor de langetermijnstrategie

Portfoliokeuzes

  • Categoriekeuzes
  • Actief portfoliobeheer
  • Een Prestige bedrijf opbouwen

Merken en innovatie

  • Een focus op innovatie
  • Aansturen op efficiency en marges
  • Toegenomen investeringen in digitale marketing

Marktontwikkeling

  • Routes naar de markt
  • Opkomende markten
  • E-commerce

Daadkracht en kosten

  • Zero-based budgettering
  • Productiebasis en overheads
  • Schaalvoordelen

Mensen

  • Talent aantrekken
  • Talent ontwikkelen
  • Door waarden geleid en empoweren

Groei

Consistent

We zorgen voor een consistente groei van onderliggende verkopen, marge bedrijfsresultaat en vrije kasstroom door continu te investeren in onze distributieketen, merken en marketing en onze mensen en IT.

Competitief

Investeringen in innovatie zorgen voor een groei in ons marktaandeel en tegelijkertijd de mogelijkheid om nieuwe markten en segmenten te betreden.

Winstgevend

Wij zijn continu bezig met het verbeteren van onze hoogstaande productie. Zo besparen we kosten en genereren we hogere opbrengsten die we vervolgens kunnen investeren in mogelijkheden de leiden tot groei en strategische kansen.

Verantwoordelijk

Verantwoordelijke groei betekent het hebben van een positieve maatschappelijke impact en een gereduceerde milieu-impact. Dit is tevens de essentie van het USLP én cruciaal voor het beschermen en verbeteren van onze reputatie.

Ons bedrijfsmodel

Unilever gelooft dat winstgevende groei gelijk staat aan verantwoordelijke groei. Dat is de kern van ons bedrijfsmodel, gesteund door duurzaam leven en het USLP. Het geeft richting aan onze manier van zakendoen én speelt in op de groeiende vraag van consumenten naar merken die zich verantwoordelijk gedragen in een wereld van beperkte middelen. Ons bedrijfsmodel begint met inzicht in de consument dat de basis vormt voor merkinnovatie. In samenwerking met onze partners in de toeleveringsketen creëren we producten die we ondersteund door marketing en reclame op de markt brengen via verschillende distributiekanalen.

Terug naar top