Bij Hellmann's geloven we dat voedsel te goed is om verspild te worden. Ons doel is om mensen te helpen om te genieten van goed, eerlijk voedsel voor het eenvoudige plezier dat het is, zonder zorgen of verspilling. #MakeTasteNotWaste.
Onmiskenbare smaak
Ook de Nederlanders kunnen nu, ruim 100 jaar nadat Richard Hellmann’s in de VS begon met de verkoop van zijn unieke mayonaise, genieten van Hellmann’s en hun gerechten ermee verrijken. En ook Nederland kan, net als de rest van de wereld, gaan houden van de onmiskenbare smaak van Hellmann’s. Het merk gebruikt alleen de beste ingrediënten, zoals vrije-uitloopeieren en oliën die een goede bron zijn van omega 3. Niet voor niets houden de echte ‘Hellmann’s lovers’ van lekker en kwalitatief goed eten.
Amerikaanse roots
In 1905, twee jaar nadat hij in Amerika was gearriveerd, opende de Duitse immigrant Richard Hellmann een delicatessenzaak in New York. Zijn zelfgemaakte mayonaise, die hij onder meer gebruikte in salades, werd al snel zo populair onder honderden consumenten dat hij deze apart ging verkopen. Inmiddels wordt Hellmann’s in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht en is het ’s werelds favoriete merk*. De herkenbare blauwe strik in het logo van Hellmann’s staat voor hoge kwaliteit.
*Gebaseerd op verkoop- en marktaandeelcijfers AC Nielsen, 2010-2014
Ieder gerecht nog lekkerder
Of er nu huisgemaakte frites, een frisse salade of pasta op het menu staat, Hellmann’s haalt het beste in elk gerecht naar boven. Het wordt in allerlei gerechten gebruikt, zelfs in zoetigheden zoals cheesecake of chocoladetaart. En de gourmetburger, die steeds meer populariteit geniet, is helemaal een ‘match made in heaven’ met Hellmann’s.
Hellmann’s is vanaf eind mei 2014 verkrijgbaar in de supermarkt in twee varianten: Hellmann’s Real en Hellmann’s Light.
Facts & figures
- In het begin werd Hellmann’s verkocht in een zogenaamd ‘houten bootje’, dat oorspronkelijk werd gebruikt om boter in te wegen. Later werden dit glazen potten.
- Elk uur wordt 20.000 keer een Hellmann’s-product gekocht.
- Richard Hellmann’s hoefde de eerste negen jaar geen advertenties in te kopen dankzij grootschalige mond-tot-mondreclame.
- Eind 1920 werd drie ton Hellmann’s per uur geproduceerd. Vandaag de dag is dat meer dan 19 ton!
- In 2013 vierde Hellmann’s zijn 100ste verjaardag. De wereldwijde populariteit van Hellmann’s Mayonaise werd groots gevierd met onder andere ’s werelds grootste picknicktafel waar men kon genieten van heerlijke gerechten bereid met Hellmann’s.
- 450 miljoen consumenten, in meer dan 50 landen, gebruiken Hellmann’s.
Neem contact op met Unilever over Hellmann's
Als u vragen of opmerkingen heeft over Hellmann's, gelieve onze contactpagina te bezoeken.