Sinds december 2018 maakt De Vegetarische Slager uit van ons merkenportfolio. Jaap Korteweg, negende generatie boer en groot vleesliefhebber, werd vegetariër en richtte in 2010 De Vegetarische Slager op vanuit zijn eigen behoefte aan lekker vlees waar geen dieren voor nodig zijn. De producten van De Vegetarische Slager hebben een kleine ecologische footprint en zijn gemaakt op basis van GMO-vrije soja, lupine en groenten.
Waarden
Het ideaal van de Vegetarische Slager is om vleesliefhebbers te laten beleven dat ze helemaal niets hoeven te missen als ze het vlees één of meerdere dagen achterwege laten. Daarom wordt er geprobeerd om altijd de smaak van echt vlees te vangen. De Vegetarische Slager onderscheidt zich met een geheel nieuwe generatie vegetarisch vleesch die volgens topchefs en culinair journalisten niet van echt te onderscheiden is.
Zo was Ferran Adria (El Bulli) ervan overtuigd met kippendij van uitmuntende kwaliteit van doen te hebben en Mark Bittman, culinair recensent van The New York Times, kwam superlatieven te kort. De Vegetarische Slager won verschillende competities, zoals Coolest Dutch Brand, en werd derde bij de Gouden Gehaktbal-verkiezing van De Telegraaf in een veld van 45 deelnemers, van wie er 44 dierlijk vlees gebruikten.
Missie
Het is de missie van De Vegetarische Slager om dieren uit de voedselketen te halen door een volledig én lekker alternatief te bieden voor vlees. Dit zal niet alleen een enorm voordeel opleveren in termen van efficiëntie, natuur, milieu, klimaat, biodiversiteit en wereldvoedselvoorziening, maar ook voor het dierenwelzijn. De grootste Slager ter wereld te worden, dat is de ambitie van deze Butcher of the Future.
Neem contact op met Unilever over The Vegetarian Butcher
Als u vragen of opmerkingen heeft over The Vegetarian Butcher, gelieve onze contactpagina te bezoeken.