Mensen hebben meer behoefte aan leuke dingen, zoals samen genieten en plezier hebben. OLA wil hier graag aan bijdragen. OLA is onderdeel van ‘the Heartbrand’, het bekendste ijslogo ter wereld.
Zomer zit in je!
Zomer heeft niet alleen te maken met tropische temperaturen en bakken op het strand. Ook midden in de winter of tijdens een ongelofelijke plensbui kun je een zomers gevoel hebben. Zomer dat zit in je, vinden we bij OLA.
OLA is onderdeel van ‘the Heartbrand’, het bekendste ijslogo ter wereld. Het hartsymbool werd in 1997 in het leven geroepen om al het Unilever-ijs onder te verzamelen. Inmiddels is het logo bekend in meer dan 50 landen wereldwijd en heeft elk land zijn eigen ijsnaam. Zo heb je Wall’s in het Verenigd Koninkrijk, Streets in Australië, Kibon in Brazilië, Langnese in Duitsland en OLA in Nederland. Onder de OLA-vlag vind je bekende merken zoals Magnum, Cornetto en Solero.
Genieten en plezier hebben
Het leven gaat steeds sneller, waardoor mensen meer behoefte hebben aan leuke dingen als uitlaatklep. Zoals samen genieten en plezier hebben. OLA wil hier graag aan bijdragen. OLA-ijs past goed in een uitgebalanceerd dieet. We hebben producten waar je af en toe heerlijk van kunt genieten, zoals onze Magnum ijsjes en daarnaast producten die je rustig vaker mag eten zoals Solero Exotic of een Raketje met slechts 40 kilocalorieën.
Swirl’s Ice Cream: al 25 jaar een begrip!
Swirl’s Ice Cream: een uniek en in het oog springend ijsconcept. Als je eens iets anders wilt dan een gewoon ijsje, kun je kiezen voor een heerlijke Swirl bij een van de vele Swirl’s Ice Cream locaties.
Het thema van Swirl’s Ice Cream is ‘Create your own ice cream’. Hierdoor is er een perfecte combinatie ontstaan tussen de sterke OLA-merken en de huidige trend waarbij je zelf kunt kiezen wat je in je ijs doet. Er zijn vele mogelijkheden voor het zelf samenstellen van je Swirl door bijvoorbeeld verschillende soorten vers fruit, chocolade, nootjes en sauzen te combineren. Dit levert duizenden combinaties op! Het succes van Swirl’s Ice Cream is gebaseerd op de magische formule ‘jouw merken – Your Way’.
Daarnaast introduceren we een aantal keer per jaar een nieuwe Swirl special, waar heerlijke smaken gecombineerd worden. Of kies bijvoorbeeld een Happy Shake, Yoghurt Deluxe, Sundae, kinderijsje of Cone. "Swirl’s Ice Cream. Precies waar je zin in hebt!”
Happier Planet
Ook bij OLA werken we er hard aan om een bijdrage te leveren aan het behalen van de doelstellingen die Unilever zich heeft gesteld in haar Sustainable Living Plan. OLA wil werken aan een beter milieu, aan duurzaamheid en we willen mensen helpen een gezonde keuze te maken! Om die missie te volbrengen, hebben we enkele doelen voor ogen.
Zo willen we de klimaatverandering helpen aanpakken door minder broeikasgassen te produceren tijdens het koelproces van ons ijs. Als ’s werelds grootste ijsproducent investeren we al jaren alleen in vriezers met klimaatvriendelijke koelmiddelen.
Ook betrekken we alle cacao voor ons Magnum-ijs uit duurzame bronnen. We werken daarbij samen met de Rainforest Alliance.
Verder werken we er voortdurend aan om de hoeveelheid calorieën in onze ijsjes te beperken en bevatten bijvoorbeeld al onze kinderijsjes slechts 110 calorieën of minder per portie.
De feiten
- De Raket is al jaren het meest verkochte ijsje van Nederland.
- Jaarlijks worden er in Nederland 55 miljoen Magnum-ijsjes gegeten. Wanneer je die achter elkaar legt, vormt dat een lijn van 9.000 km.
- Het ijsje dat het meest wordt gegeten, blijft de Raket. Hiervan worden er ongeveer 35 miljoen gegeten. Raket is al sinds 1962 het meest gegeten ijsje van OLA. Pas in 2002 bij het 40-jarig bestaan van de Raket werd reclame gemaakt voor dit ijsje.
- Over de hele wereld wordt elk jaar ongeveer 60 miljard euro aan ijs en ijsjes uitgegeven.
- Er is ongeveer 5 liter melk nodig om 3,5 liter ijsmix te maken.
- Het houten ijsstokje werd in 1921 geïntroduceerd.
- Er zijn gemiddeld 50 likjes nodig om één bolletje ijs op te krijgen.
- Mannen bijten vaker in een ijsje dan vrouwen. Vrouwen likken.
- Leg alle Magnums die in één jaar worden verkocht achter elkaar en je kunt 3,5 keer om de aarde heen.
Neem contact op met Unilever over Ola
Als u vragen of opmerkingen heeft over Ola, gelieve onze contactpagina te bezoeken.