Omo is een van de oudste wasmiddelmerken van Nederland en daardoor een van de bekendste merken. Wie kent het deuntje “omo wast door en door schoon, niet duur!” niet?
Nu ook snel!
Om beter aan te sluiten op het drukke leven van gezinnen bevat omo sinds vorig jaar de speciale 30 minuten technologie. Hierdoor was je dus niet alleen door en door schoon, maar bespaar je ook tijd!
Ga maar lekker je gang!
Het klinkt misschien vreemd uit de mond van een wasmiddelenfabrikant, maar wat OMO wil stimuleren is dat kinderen weer meer echt gaan spelen. Niet uren doorbrengen achter de playstation of de tv, maar lekker actief spelen. En dat spelen dan soms gepaard gaat met vuil is dan niet erg, dat hoort er nu eenmaal bij!
Nieuwe generatie vloeibare wasmiddelen
OMO Klein & Krachtig combineert een krachtig wasresultaat met een geringere belasting voor het milieu. Het is tweemaal geconcentreerd, waardoor de helft minder wasmiddel nodig is voor hetzelfde wasresultaat in vergelijking met een niet-geconcentreerd wasmiddel. Slechts één dopje wasmiddel (35 ml in plaats van 75 ml) volstaat voor een hele was. Hierdoor worden water, karton en energieverbruik bespaard bij zowel de productie, het verpakkingsproces als het transport. OMO Klein & Krachtig is verkrijgbaar in de varianten wit en color.
Meer informatie over de producten van Omo en andere huishoud- en schoonmaaktips vind je op Cleanipedia.
Cleanright
Cleanright is een Europese website waarop in verschillende talen (waaronder Nederlands) veel nuttige informatie wordt gegeven over wasmiddelen, schoonmaakmiddelen en onderhoudsproducten. Zo is er veel informatie te vinden over welk type product u kunt gebruiken voor verschillende taken, zoals het schoonmaken van oppervlakken, meubels en stoffen.
Ook zijn er tips te vinden om water, energie én geld te besparen en de uitstoot van CO2 te verminderen. Verder wordt uitleg gegeven over hoe u de beste resultaten behaalt met uw producten, over ingrediënten, hoe u producten veilig gebruikt, en wat u moet doen als er sprake is van een ongeluk of verkeerd gebruik.
Cleanright is een gezamenlijk initiatief van A.I.S.E. – de organisatie die de industrie van zeep, wasmiddelen, reinigingsmiddelen en onderhoudsproducten vertegenwoordigt – en Cefic, die de chemische industrie in Europa vertegenwoordigt. In Nederland worden deze branches vertegenwoordigd door respectievelijk NVZ en VNCI.
Zie ook de brochure met informatie over reinigingsmiddelen in het algemeen.
Neem contact op met Unilever over OMO
Als u vragen of opmerkingen heeft over OMO, gelieve onze contactpagina te bezoeken.