4. Unilever vernieuwt samenwerking met KNVB

Unilever vernieuwt samenwerking met KNVB

Na vier jaar succesvolle samenwerking heeft Unilever besloten het huidige sponsorcontract met de KNVB in een nieuwe vorm te gieten. In de vernieuwde samenwerking stopt Unilever als sponsor, maar wordt het KNVB-merk voortaan exclusief gekoppeld aan Lipton.

Sinds 1 juli 2008 is Unilever sponsor van de KNVB. Eerder was het bedrijf al actief als KNVB- supplier en presenting partner van Jong Oranje. De huidige sponsorovereenkomst loopt in juli 2012 af.

Met de nieuwe overeenkomst continueert Unilever de goede en plezierige samenwerking die de afgelopen jaren met de KNVB is opgebouwd en draagt zij graag bij aan nieuwe successen van de voetbalbond en Oranje in de toekomst. “Het is belangrijk dat twee partijen als Unilever en de KNVB blijven samenwerken om samen het voetbal in Nederland te versterken, maar ook om de gezamenlijke kracht te gebruiken ten behoeve van de maatschappelijke thema’s in Nederland.

Want de KNVB is meer dan voetbal”, aldus Frank Weijers, chairman Unilever Benelux. Jean-Paul Decossaux, directeur commerciële zaken betaald voetbal van de KNVB, deelt deze overtuiging: “Wij zijn zeer verheugd dat Unilever en een groot merk als Lipton zich zullen blijven verbinden aan het voetbal. We zijn ervan overtuigd dat we, ook in de vernieuwde samenwerking, gezamenlijk nieuwe aansprekende acties gericht op de voetballiefhebber zullen ontwikkelen.”

Unilever in Nederland

Bij Unilever in Nederland, inclusief het Corporate Centre, deBrug (kantoor Unilever Benelux), deKade (Unilever Nederland Services), Unilever Research & Development Vlaardingen (URDV) en de fabrieken, werken in totaal circa 3.200 mensen. De fabrieken produceren voor zowel de Nederlandse als Europese markt. Unilever heeft in Nederland een sterke merkenportefeuille met bekende merken als Andrélon, Axe, Becel, Ben & Jerry’s, Bertolli, Calvé, Conimex, Dove, Glorix, Knorr, Lipton, Neutral, OLA, OMO, Prodent, Rexona, Sun, Unox en Zwitsal. Meer informatie over Unilever en haar merken is te vinden op www.unilever.nl.