Unilever tekent overeenkomst voor tweejarig partnership met Voedselbanken Nederland

Unilever en Voedselbanken Nederland gaan hun bestaande samenwerking formaliseren en ondertekenden vandaag een overeenkomst voor een tweejarig partnership.

‘Eten is om op te eten’

De ondertekening vond plaats tijdens de jaarlijkse kerstpakketteninpakactie bij Unilever Benelux aan de Nassaukade in Rotterdam. Met dit initiatief – dit jaar alweer voor de derde keer – maken medewerkers van Unilever Benelux zo’n 5.500 kerstpakketten om Rotterdamse gezinnen die gebruikmaken van de Voedselbank met kerst een extraatje te kunnen bieden. Naast deze kerstactie ondersteunt Unilever al vele jaren de Voedselbank in Nederland door producten te doneren (jaarlijks ongeveer 1 miljoen) die om wat voor reden dan ook niet meer in het reguliere retailkanaal verkocht kunnen worden.

Unilever wil deze samenwerking nu verder formaliseren door de komende 2 jaar, naast natuurlijk producten, onder meer faciliteiten en manuren beschikbaar te stellen om Voedselbanken Nederland, waar wenselijk, met haar kennis te ondersteunen.

Frank Weijers, Chairman Unilever Benelux: "Unilever en de Voedselbank werken al jaren intensief op ad-hocbasis samen. In het huidige economische klimaat is het echter heel belangrijk om deze samenwerking een formeel en structureel karakter te geven, zodat Voedselbanken Nederland weet waar ze op kan rekenen en we samen een bijdrage kunnen leveren die zo goed mogelijk aansluit bij de wensen van de gezinnen die wekelijks van de Voedselbank afhankelijk zijn."

Leo Wijnbelt, voorzitter Voedselbanken Nederland, vult aan: "In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. 30.000 gezinnen maken gebruik van de Voedselbank. Wij zijn heel blij met de continuïteit die Unilever ons op deze manier biedt, zodat wij gezinnen kunnen blijven voorzien van de voedingsmiddelen die zij zo hard nodig hebben."

Om het partnership officieel te bekrachtigen, hielpen Frank Weijers, Leo Wijnbelt en René Froger (ambassadeur van Voedselbanken Nederland) de medewerkers van Unilever Benelux een handje en pakten zij gezamenlijk een paar kerstpakketten in voor de Voedselbank Rotterdam.

Unilever in Nederland

Bij Unilever in Nederland, inclusief het Corporate Centre, deBrug (kantoor Unilever Benelux), deKade (Unilever Nederland Services), Unilever Research & Development Vlaardingen (URDV) en de fabrieken, werken in totaal circa 3.200 mensen. De fabrieken produceren voor zowel de Nederlandse als Europese markt. Unilever heeft in Nederland een sterke merkenportefeuille met bekende merken als Andrélon, Axe, Becel, Ben & Jerry’s, Bertolli, Calvé, Conimex, Dove, Glorix, Knorr, Lipton, Neutral, OLA, OMO, Prodent, Rexona, Sun, Unox en Zwitsal. Meer informatie over Unilever en haar merken is te vinden op www.unilever.nl.