Conny Braams is General Manager van Unilever Benelux

Rotterdam/Brussel, 14 december 2015 – Op 1 maart 2016 start Conny Braams als General Manager van Unilever Benelux. Zij volgt Frank Weijers op die vanwege fysieke gezondheidsredenen terugtreedt om zich volledig te kunnen richten op zijn herstel.

Conny Braams (50) startte haar loopbaan bij Unilever in 1990 als Product Manager Unox waarna zij verschillende marketing- en verkoopfuncties in binnen- en buitenland vervulde. Zo was ze onder andere Marketing Directeur bij Unilever in Spanje en tot op dit moment is Braams Senior Vice President Unilever Food Solutions voor de regio Azië/Afrika/Midden-Oosten opererend vanuit Singapore.

Noot voor de redactie

Het betreft een voorgenomen besluit dat op korte termijn wordt voorgelegd aan de Ondernemingsraad.

Voor nadere informatie:

Media Relations Unilever Benelux: +31 (0)10 2174844 / mediarelations.rotterdam@unilever.com

Unilever in de Benelux

Unilever heeft in de Benelux een sterke merkenportefeuille met bekende merken als Amora, Andrélon, Axe, Becel, Ben & Jerry’s, Bertolli, Calvé, Conimex, Dove, Glorix, Knorr, Lipton, Neutral, OLA, OMO, Prodent, Rexona, Signal, Sun, Unox en Zwitsal. Unilever Benelux heeft een gezamenlijke jaaromzet van ruim € 1,5 miljard en is daarmee de grootste A-merkenfabrikant van consumentengoederen in de Benelux. Bij Unilever Benelux werken circa 900 mensen. In totaal heeft Unilever in België en Nederland circa 3.700 medewerkers. Dit is inclusief de medewerkers van de vier fabrieken in beide landen, het Corporate Centre in Rotterdam en Unilever Research & Development Vlaardingen.