Dove Men+Care steunt city swim in strijd tegen ALS

Unilever Nederland steunt op 6 september 2015 met haar merk Dove Men + Care de Amsterdam City Swim ten bate van de strijd tegen de ziekte ALS.

Unilever Nederland springt in navolging van New York met het merk Dove Men + Care in het diepe voor ALS tijdens de komende editie van de Amsterdam City Swim. Dove Men + Care is dan als maatschappelijk hoofdsponsor van de zwemtocht door de Amsterdamse grachten zichtbaar.

Frank Weijers, General Manager van Unilever Benelux, spreekt van een bewuste keus om het zwemevent op 6 september 2015 te ondersteunen: “Unilever en Dove zijn beide merken met een sociale missie. Vanuit de overtuiging dat we als groot bedrijf een belangrijke verantwoordelijkheid hebben richting de maatschappij, ondersteunen wij met Dove Men + Care dit unieke zwem-evenement, zodat ALS de aandacht krijgt die het verdient en nodig heeft. We gaan graag samen met de Amsterdam City Swim de strijd aan tegen ALS, want zoals de Stichting ALS Nederland zelf ook zegt, ALS moet van de kaart. “

De Amsterdam City Swim wordt dit jaar voor de vierde keer georganiseerd. In de drie voorgaande edities is er bijna 4,5 miljoen euro aan donatiegeld bijeengebracht ten behoeve van de strijd tegen ALS. Marc ter Haar, voorzitter van de Stichting Amsterdam City Swim en in 2012 mede-initiatiefnemer, is buitengewoon verheugd over de steun van Unilever. “De Stichting heeft met haar internationale ambitie de droom uitgesproken om wereldwijd de strijd tegen ALS aan te gaan en internationale samenwerking daaromtrent te verbeteren.

Daarom zijn we op zoek naar stevige merken die ons merk Amsterdam City Swim sterker maken; dat helpt ons in de strijd tegen ALS en de publiciteit rondom deze nog steeds ongeneeslijke ziekte.”

De internationale ambitie van de Stichting wordt waargemaakt op 21 juni a.s. wanneer de New Amsterdam City Swim in New York wordt georganiseerd.

De inschrijving voor de vierde editie van de Amsterdam City Swim start op 20 april via www.amsterdamcityswim.nl(Link opens in a new window). Deelnemers van de afgelopen editie ontvangen al een voorinschrijf-kans op vrijdag 17 april.