Achter het merk: Knorr – de wereldwijde smaaksensatie met een lokaal tintje25 augustus 2023Van bouillonblokjes tot plantaardige vleeshacks, smaak is altijd het magische ingrediënt geweest in de culinaire creaties van Knorr. We bekijken dit 185 jaar oude succesverhaal nader.
Too Good To Go start met thuisbezorging van Unileverproducten 25 november 2022Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Vanaf vandaag is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de...
Too Good To Go en Unilever gaan met nieuwe labels op verpakkingen voedselverspilling tegen5 september 2022
Gelijkheid EN rechtvaardigheid. Beide zijn nodig om verschil te maken.15 maart 2022In het Engels worden de woorden ‘equality’ en ‘equity’ nogal eens door elkaar gehaald. De woorden lijken op elkaar maar qua betekenis zijn het twee heel verschillende begrippen. Dit artikel legt uit waarom we beide nodig hebben voor een rechtvaardiger en sociaal inclusievere...
Plasticvervuiling is te verhelpen, maar de wereld heeft een plan nodig17 januari 2022Veel overheden en organisaties werken hard om plastic afval en vervuiling aan te pakken. Maar het probleem wordt erger en de inspanningen houden geen gelijke tred. Wij geloven dat de wereld een VN-verdrag nodig heeft om het probleem echt aan te pakken.
Hoe de productie van oliepalmen ten goede kan komen voor mens en planeet 30 november 2021Ons project 'duurzaam dorp' in Indonesië is een voorbeeld van hoe we samenwerken met kleine boeren om hun levensonderhoud te verbeteren en tegelijkertijd de natuur te beschermen.
COP26: wereld bereikt overeenstemming, maar er is nog veel werk voor de boeg30 november 2021Als Principal Partner van COP26 ging Unilever naar de klimaatbesprekingen in Glasgow om te pleiten voor meer ambitie en daadkrachtige actie. Na twee weken onderhandelen levert het resultaat meer op dan velen hadden verwacht, maar minder dan de wereld nodig heeft. Hier een...
We gaan naar COP26 om meer klimaatactie te eisen29 oktober 2021In het komende decennium is het erop of eronder met ons klimaat. Als we de wereldwijde temperatuurstijging tot 1,5 °C weten te beperken, dan kunnen we de ergste effecten van de klimaatverandering voorkomen. Maar als internationale gemeenschap liggen we nog niet op schema. Daarom...
De ‘to do’ lijst van de wereld gedaan krijgen21 september 2021Honger. Armoede. Klimaatverandering. Ongelijkheid. Hoe kun je beginnen met het oplossen van dit soort problemen? Een nieuwe wereldwijde campagne stelt dat de beste manier om te beginnen het opstellen van de vertrouwde 'to do'-lijst zou kunnen zijn
Hoe jij cruelty-free cosmetica in Europa kunt helpen redden31 augustus 2021Het Europees verbod op dierproeven voor cosmetica loopt gevaar. Maar Dove en The Body Shop scharen zich bij 's werelds vooraanstaande dierenbeschermingsorganisaties om het te verdedigen. En jij als inwoner van de EU kan hierbij helpen.
Wij zeggen nee tegen "normaal" en ja tegen positieve schoonheid9 maart 2021Nieuw onderzoek laat zien dat 74% van de mensen wil dat de beauty- en persoonlijke verzorgingssector een bredere definitie van schoonheid hanteert. Wij nemen actie. Dit is hoe..
Onze strijd tegen voedselverspilling is een kettingreactie10 februari 2021Onze missie om voedsel te beschermen en te behouden, kunnen we niet alleen bereiken. Daarom werken we samen met partners in de volledige voedselketen, om het systeem te veranderen en te helpen een einde te maken aan de voedselverspillingcrisis.
PerscentrumLees persberichten, download merkbestanden en vind mediacontacten op onze speciale mediabron