Unilever wint Lean and Green Award

Unilever heeft op 8 november de Lean and Green Award ontvangen voor haar inspanningen om samen met strategische partners de supply chain te verduurzamen.

Milieu-impact halveren

Unilever wil tegen 2020 haar milieu-impact halveren. Dat is ambitieus, want Unilever richt zich daarbij op de totale productieketen, van grondstof tot gebruik door de consument. Transport is een belangrijk onderdeel van die keten. Samen met strategische partners, zoals Kuehne + Nagel en DHL, werkt Unilever Benelux aan het bundelen van activiteiten en volumes in de totale supply chain om zo bij te dragen aan het realiseren van die doelstelling. Er wordt onder meer gewerkt aan het groener maken van warehouses, verbetering van transporttechniek en vermindering van het aantal transportkilometers.

Voor deze inspanningen ontving Unilever de Lean and Green Award. “Een groot bedrijf als Unilever kan flink invloed uitoefenen, omdat consumenten 2 miljard keer per dag een Unilever-product gebruiken”, aldus Anniek Mauser, Sustainability Director Unilever Benelux. “We bekijken de impact door de hele keten heen.”

Lean and Green Award

De Lean and Green Award wordt uitgereikt door Lean and Green, een programma dat bedrijven en overheidsinstanties wil stimuleren te groeien naar een hoger duurzaamheidsniveau. Met de Lean and Green Award laten organisaties zien dat zij zich actief inspannen om hun logistieke en mobiliteitsproces duurzamer te maken. Als een organisatie met een plan van aanpak kan aantonen dat zij 20% CO2-reductie kan behalen in vijf jaar tijd, komt zij in aanmerking voor de Lean and Green Award.Het Lean and Green-netwerk telt inmiddels 294 koplopers die samen zorgen voor een enorme CO2-reductie.

Unilever Sustainable Living Plan

In november 2010 lanceerde Unilever het Unilever Sustainable Living Plan en verbonden we ons aan een tienjarige reis op weg naar duurzame groei. Het Plan wordt onderbouwd door meer dan 50 doelstellingen, waaronder vermindering van de milieu-impact en verlaging van de uitstoot van broeikasgassen afkomstig van onze productie. 

Hieraan is ook een logistieke doelstelling gekoppeld : tegen 2020 zullen de CO2-emissies van ons wereldwijde logistieke netwerk op of onder het niveau liggen van 2010, ondanks aanzienlijk hogere volumes. Dit komt neer op een verbetering van 40% in CO2-efficiency. De inspanningen van Unilever Benelux op het gebied van transport & warehousing zullen hieraan zeker een belangrijke bijdrage leveren.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top