1. Home
  2. ...
  3. Overig nieuws
  4. Axe en Blue Band winnen SAN Accent

Axe en Blue Band winnen SAN Accent

Mei 2013 – Axe en Blue Band hebben voor hun campagnes – ‘Anarchy for Him and for Her’ en ‘Bakken doe je samen met Blue Band’ – een SAN Accent gewonnen, de bekroning voor de beste reclamecampagne van 2012.

Toppers

Unilever logo

Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Hilversum met zo’n 700 aanwezigen werden op 23 mei jl. de SAN Accenten 2012 uitgereikt door de Stichting Adverteerdersjury Nederland. Zowel Axe als Blue Band behoorden tot de toppers die een prijs in de wacht sleepten. Axe won in maar liefst twee categorieën met de campagne ‘Anarchy for Him and for Her’: de categorie Fast Moving én de categorie Excellent, een overkoepelende categorie waarin campagnes worden beloond die boven al het andere werk zijn uitgestegen. Blue Band won in de categorie Fast Moving met haar campagne ‘Bakken doe je samen met Blue Band’.

Axe

De campagne ‘Anarchy for Him and for Her’ – die op een nooit eerder vertoonde wijze influencers (bv. rapartiesten, Vloggers en Bloggers) gebruikte om de doelgroep te bereiken – baarde veel opzien in Nederland en wist zelfs door te dringen tot verschillende tv- programma’s zoals bijvoorbeeld RTL Boulevard. Tijdens de campagne groeide Axe Anarchy for Him uit tot de grootste variant in het assortiment en slaagde Axe er in het aantal volgers in de social media te verviervoudigen.

Blue Band

Met haar campagne ‘Bakken doe je samen met Blue Band’ slaagde Blue Band erin veel aandacht te genereren voor het merk. In de campagne was te zien hoe makkelijk het is om bijvoorbeeld cupcakes te bakken met Blue Band vloeibaar. Bovendien kon worden gespaard voor gratis ‘bakhulpjes’, om het bakken samen met je kind nog leuker te maken. De bakhulpjes waren een groot succes en al voor het eind van de actie op!

SAN Accent

SAN Accent is een communicatievakprijs van, voor en door adverteerders. De juryteams bestaan uit ruim 240 marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven. De prijs bestaat uit een kubus van RVS met daarin de namen van het betreffende reclame-/communicatiebureau en de adverteerder gegraveerd, alsmede de categorie en het jaar waarin is gewonnen. De prijzen werden dit jaar uitgereikt door André Kuipers, Toren C, Epke Zonderland en Tijl Beckand. Er werden 33 SAN Accenten uitgereikt in 11 categorieën.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top