1. Home
  2. ...
  3. News & features
  4. Werken aan een gezonde leefstijl

Werken aan een gezonde leefstijl


Unilever logo

September 2013 – Unilever is partner van JOGG (Jongeren op Gezond Gewicht). JOGG en Convenant Gezond Gewicht ondersteunen het programma Operatie NL Fit om Nederland te mobiliseren gezonder en fitter te leven.

Train mee, eet mee, leef mee

Jongens schoppen tegen herfstbladerenOp 5 september ging Operatie NL Fit van start. In dit AVRO-programma wordt in tien weken heel Nederland gemobiliseerd om gezonder en fitter te leven. Vijf gemotiveerde mannen en vrouwen – de aanvoerders – spelen de hoofdrol. Zij hebben één doel voor ogen: een fitter, gezonder, slanker en vrolijker leven. Zij zullen Nederland gaan inspireren en motiveren om over te gaan op een gezondere leefstijl.

Iedereen kan via tv, radio, de website en social media met de aanvoerders meetrainen, mee-eten en meeleven. Alle tips, dagelijkse recepten en trainingen zijn te vinden op de website, waar ook een eigen profiel kan worden aangemaakt. Operatie NL Fit wordt uitgezonden op tien donderdagen om 20.30 uur op Nederland 1.

Het Convenant Gezond Gewicht en JOGG steunen de doelstelling van Operatie NL Fit en zij zullen in het programma aandacht vragen voor de JOGG-aanpak, de gezonde schoolkantine en de gezonde sportkantine. Wekelijks worden twee JOGG-gemeenten gepresenteerd in een korte reportage op de website van Operatie NL Fit

Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)

Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG), een initiatief van het Convenant Gezond Gewicht, wil de stijging van overgewicht en obesitas bij kinderen en jongeren (0-19) omzetten in een daling.De JOGG-aanpak bundelt alle initiatieven in een gemeente en biedt handvatten om gezond eten en meer bewegen gemakkelijker te maken voor kinderen, ouders, scholen, hulpverleners e.a. De JOGG-aanpak omvat acties zoals meer aandacht voor voeding en beweging op school, betere sport- en speelfaciliteiten en voorlichting aan ouders. 

Alle gemeenten in Nederland kunnen zich aansluiten bij JOGG. De doelstelling van JOGG is 75 JOGG-gemeenten in Nederland in 2015. Hiermee worden circa vijf miljoen jongeren en hun ouders bereikt. Op dit moment zijn er 30 JOGG-gemeenten en 1 JOGG-provincie: Drenthe.

JOGG werkt samen met zes landelijke bedrijfspartners: Albert Heijn, Albron, FrieslandCampina, Nutricia, Unilever en Zilveren Kruis Achmea. Meer informatie is te vinden op de website van JOGG.

Unilever en JOGG

Unilever is partner van JOGG en gelooft in deze opzet, omdat JOGG alle betrokkenen in staat stelt gebruik te maken van elkaars reeds bestaande initiatieven op het gebied van bewegen en gezonde voeding. Als alle deelnemende partijen – bedrijven en gemeenten – elkaar in deze initiatieven kunnen opzoeken en gebruik kunnen maken van bestaande projecten en programma’s, kan JOGG gezamenlijk tot een groot succes worden gemaakt.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top

WE KOMEN GRAAG MET JE IN CONTACT

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

NEEM CONTACT OP MET ONS

Neem contact op met Unilever en onze teams.

CONTACTINFORMATIE