1. Home
  2. ...
  3. News & features
  4. Experts over duurzaam denken én doen

Experts over duurzaam denken én doen

December 2014 – Hoe zorg je ervoor dat consumenten gemotiveerd worden om hun gedrag te veranderen en voor duurzamere keuzes te gaan? Drie experts aan het woord.

Hoe zien zij daarbij de wereld over tien jaar? En hoe duurzaam zijn ze zelf als consument? Bekijk de film waarin Vera Dalm, directeur Milieu Centraal, Tjerk Wagenaar, directeur Natuur & Milieu, en Linda Steg, hoogleraar Omgevingspsychologie, hun visie en tips delen ten aanzien van duurzaam consumentengedrag.

Win-winsituatie

Anne Radmacher, Lux Global Brand Vice President: “Verwerking van algenoliën in onze Lux-producten geeft ons een unieke kans op grote schaal een verschil te maken, omdat we bijdragen aan de ontwikkeling van een grondstof waarvan we weten dat deze op duurzame wijze is verkregen. Het gebruik van algenolie zorgt voor een win-winsituatie: we bieden niet alleen onze consumenten betere producten, maar helpen tegelijkertijd ook de planeet.”

Jonathan Wolfson, CEO Solazyme, voegt hieraan toe: “Unilevers merk Lux loopt voorop als het om consumenteninnovatie gaat en is toonaangevend in een nieuw tijdperk van duurzaamheid in de 21e eeuw. Het moment waarop werd aangekondigd dat onze algenoliën worden gebruikt in Unilevers zeepproducten voor de consument die nu in Brazilië in de schappen staan, was voor Solazyme heel bijzonder. Unilevers commitment om deze zeepproducten in de markt te zetten betekent dat zij het voortouw zal blijven nemen om consumenten de best presterende en duurzaamste producten te bieden die er zijn.”

Langetermijnplan

Als ’s werelds nummer 1-zeep biedt Lux vrouwen al bijna 90 jaar luxueuze, maar toch toegankelijke producten. Lux is nog steeds een eigentijds schoonheidsicoon. Het is op de markt in meer dan 100 landen en bereikt dagelijks 600 miljoen vrouwen.

Het streven van Lux naar duurzaamheid komt ook tot uitdrukking in de nieuwe verpakking die recent werd gelanceerd voor Lux Body Wash, met een nieuw ontwerp waardoor wereldwijd naar verwachting 1.400 ton plastic zal worden bespaard. De proef met het gebruik van algenolie markeert de start van het langetermijnplan van Lux om deze grondstof optimaal te benutten en betekent een volgende stap van het merk om zorgvuldig om te gaan met de planeet.

Unilever en Solazyme werken al vijf jaar samen aan meerdere projecten. Dit heeft nu geleid tot een leveringsovereenkomst voor de eerste van door Solazyme en Unilever gezamenlijk ontwikkelde oliën, met een aanvankelijke levering van ten minste 10.000 ton. Het overgrote deel van de olie voor de zeepproducten zal worden geproduceerd in de nieuwe fabriek voor hernieuwbare oliën in Moema, Brazilië. Unilever verwacht het volledige volume af te nemen binnen twaalf tot achttien maanden.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top

WE KOMEN GRAAG MET JE IN CONTACT

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

NEEM CONTACT OP MET ONS

Neem contact op met Unilever en onze teams.

CONTACTINFORMATIE