1. Home
  2. ...
  3. News & features
  4. Nieuw: compressed deodorantsprays

Nieuw: compressed deodorantsprays

Augustus 2014 – Unilever lanceert haar grootste deodorantinnovatie van de afgelopen tien jaar: ‘compressed’ deo’s. Rexona, Dove en Axe hebben nu een kleiner formaat, maar ze gaan even lang mee en bieden net zoveel bescherming.

Compleet nieuw formaat

Na zes jaar onderzoek introduceert Unilever de zogenaamde 'compressed' deodorant: dezelfde hoeveelheid bescherming en verzorging in een kleinere verpakking. De spuitbussen bevatten tot 50% minder drijfgas en gemiddeld 20% minder verpakkingsaluminium dan de huidige varianten, maar ze gaan wel even lang mee. Hiermee zet Unilever opnieuw een belangrijke stap op weg naar de doelstellingen in haar Unilever Sustainable Living Plan.

Met de compressed deodorant brengt Unilever een compleet nieuw formaat op de markt. De nieuwe deosprays van Rexona (Men & Women), Dove en Dove Men+Care bevatten voortaan 75 ml in plaats van 150 ml, Axe gaat van 150 ml naar 100 ml. Hierdoor is de verpakking 20% kleiner. De producten zijn, naast hun compacte formaat, te herkennen aan een groene band om de verpakking.

Bekijk het filmpje over de lancering van de compressed deo’s.

Zelfde gebruiksduur, minder verpakking

De compressed deosprays gaan net zo lang mee als de huidige verpakkingen. Ook blijven de prestaties gelijk. Het innovatieve spraysysteem zorgt ervoor dat bij elke dosering dezelfde hoeveelheid actieve ingrediënten vrijkomt als bij de klassieke sprays, terwijl de formule door 50% minder drijfgas wordt gedragen. Hierdoor voelt de spray zachter, droger en minder koud aan op de okselhuid.

Beter voor milieu en consument

Wanneer 1 miljoen gebruikers van deosprays overstappen op compressed*, besparen we jaarlijks evenveel verpakkingsaluminium als nodig is om 13.000 fietsen te produceren. Ook wordt de CO2-uitstoot jaarlijks met 510 ton verminderd. Dat staat gelijk aan bijna 4 miljoen autokilometers. De nieuwe spray is bovendien praktischer in gebruik en past makkelijk in hand- of sporttas. Dankzij het aangepaste formaat is de compressed deodorant ook geschikt voor in de handbagage in het vliegtuig.

*Cijfers gebaseerd op een gemiddeld gebruik van 5 spuitbussen per persoon per jaar.

Sustainable Living Plan

Het is Unilevers ambitie haar omzet te verdubbelen en tegen 2020 de milieu-impact van haar producten wereldwijd te halveren. Om dit te realiseren, lanceerde Unilever in november 2010 het Unilever Sustainable Living Plan met specifieke doelen en voorzien van een tijdsplanning. Met de introductie van de revolutionaire compressed deodorant zet Unilever weer een belangrijke stap voorwaarts.

Meer informatie over het Unilever Sustainable Living Plan is te vinden op www.unilever.nl/duurzaamleven/uslp/.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top

WE KOMEN GRAAG MET JE IN CONTACT

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

NEEM CONTACT OP MET ONS

Neem contact op met Unilever en onze teams.

CONTACTINFORMATIE