1. Home
  2. ...
  3. Overig nieuws
  4. Samen sterk voor Schoolplein14

Samen sterk voor Schoolplein14

Mei 2015 – Unilever-medewerkers Laurien van Unen en Jeroen Turner vertellen over Unilevers samenwerking met de Johan Cruyff Foundation, Arla en COOP Supermarkten voor leukere schoolpleinen.

Unilever logo

Samen spelen en sporten

Veel pleinen van basisscholen dagen niet uit om te bewegen. Ze zijn verouderd of hebben onvoldoende voorzieningen voor sport en spel. Door op het schoolplein speciale coatings aan te brengen, zoals een goal op de muur, een speelcirkel of een stukje atletiekbaan, worden leerlingen meer uitgedaagd om tijdens en na schooltijd samen te spelen en te sporten. Dit is wat project Schoolplein14 van de Johan Cruyff Foundation in een notendop inhoudt.

Gedeeld doel

Laurien van Unen, Corporate Partnership Manager bij Unilever, vertelt: ‘Samen met sociale partners wil Unilever bijdragen aan betere gezondheid en welzijn van kinderen. Tegelijkertijd moet de zakelijke kant kloppen en wil Unilever naast het vergroten van haar maatschappelijke impact duurzaam kunnen groeien. We zijn daarom op zoek gegaan naar een partner met lokale kracht en impact die ook onze foundationpartner Johan Cruyff Foundation en Schoolplein14 omarmt. In COOP Supermarkten is de perfecte partner gevonden.’

Schoolplein make-over

Van 6 april tot en met 25 mei 2015 ontvangen klanten van COOP bij aankoop van geselecteerde producten van Unilever en Arla, zogeheten ‘Doekoe-munten’. Deze munten kunnen ze in de winkel doneren aan scholen uit de buurt. De scholen kunnen met de munten schoolpleinattributen zoals voetballen en springtouwen aanschaffen. Hoe meer Doekoe, hoe groter het bedrag dat de school ontvangt. Leerlingen maken bovendien kans op een echt Schoolplein14 voor hun school door het leukste of gekste schoolplein te ontwerpen.

Jeroen Turner, Key Account Manager voor COOP bij Unilever, zegt over samenwerken met partners: ’Retailers bevinden zich in een zeer competitieve markt. Door dit soort campagnes samen op te pakken kunnen wij hen helpen zich te onderscheiden. Daarnaast laat dit soort acties zien dat de strategie van duurzame groei zoals uiteengezet in het Unilever Sustainable Living Plan in de praktijk commercieel ook echt heel goed werkt. We geloven in deze landelijke actie waarmee we, samen met COOP en de Johan Cruyff Foundation, zo’n maatschappelijke impact kunnen hebben. Succesfactoren zijn hier: samenwerken en groot durven inzetten.’

Laurien vult aan: ‘Tenslotte verdient elk kind een goed en leuk schoolplein om zich te kunnen ontwikkelen en te sporten.’

De officiële aftrap van de Doekoe-actie vond plaats op 6 april.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top