Jonge ondernemers op bezoek bij Unilever

Juli 2012 – In het kader van haar deelname aan ‘Hart voor de Wijk’, een programma van de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord, liet Unilever Benelux jonge Rotterdamse ondernemers kennismaken met het reilen en zeilen binnen een internationale onderneming.

Hart voor de Wijk

Unilever logo

Sinds november 2011 werken Unilever en de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord samen in het programma ‘Hart voor de Wijk’. Unilever doet dit omdat zij wil bijdragen aan de samenleving waarin zij actief is. Binnen ‘Hart voor de Wijk’ zet Unilever zich in voor een drietal maatschappelijke projecten in Rotterdam Feijenoord: Jonge Ondernemers, Koken bij Unilever en de Touzani School. In het kader van ‘Jonge Ondernemers’ vond in juli een eerste activiteit plaats.

Jonge Ondernemers

De Rotterdamse deelgemeente Feijenoord kent een jonge bevolking. Veel jongeren ontwikkelen zich op het gebied van sport, multimedia of ICT. Hun kijk op de wereld is verfrissend en hun ideeën zijn vaak vernieuwend. De deelgemeente ziet het belang van deze groep jonge ondernemers en wil hen waar mogelijk faciliteren en stimuleren om zich verder te ontwikkelen. De kennis en ervaring van een internationaal bedrijf als Unilever kan een enorme motivatie en inspiratie voor hen zijn.

Kijkje in de keuken

Unilever logo

Medio juli werd een twintigtal jonge ondernemers verwelkomd in deBrug, het kantoor van Unilever Benelux in Rotterdam. De aftrap van het programma werd verzorgd door René Kronenberg, bestuurder van deelgemeente Feijenoord. Vervolgens kregen de jonge ondernemers een korte presentatie over Unilever en werd er gediscussieerd over het belang van een goede visie voor een bedrijf.

Jonge ondernemers presenteren hun case bij Unilever Benelux 125x110Thijs Sleddering (Marketing Trainee bij Unilever) gaf aansluitend een introductie in de wereld van marketing en vertelde enkele succesverhalen uit de praktijk. Vervolgens werden de jonge ondernemers ingedeeld in groepen om te werken aan een uitdagende marketing casus. De groepen kregen twee uur de tijd om de casus op te lossen, waarna zij hun eindproduct kort presenteerden. Ze beoordeelden zelf elkaars eindproducten en bepaalden uiteindelijk gezamenlijk welke groep als winnaar uit de bus kwam.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top