1. Home
  2. ...
  3. Overig nieuws
  4. Ambassadeurs Unilever Foundation bezoeken China

Ambassadeurs Unilever Foundation bezoeken China

Augustus 2013 – In 2012 lanceerde de Unilever Foundation (‘de Foundation’) de Unilever Foundation Challenge, een bedrijfsbreed initiatief om bij de medewerkers bewustwording en betrokkenheid te creëren ten aanzien van de Foundation en haar wereldwijde partners.

Reis naar China

Twee Unilever-medewerkers – Dana Buchanan, senior- brandmanager bij Unilever Australië, en Carlos Castillo Cano, Customer Development Unilever Spanje – werden gekozen als wereldwijde ambassadeurs van de Unilever Foundation en bezochten in die hoedanigheid projecten van Save the Children in China.

China is een van de vijf landen waar Unilever steun geeft aan de grootste wereldwijde campagne ooit van Save the Children: EVERY ONE.Als toonaangevend wereldwijd partner van EVERY ONE werkt Unilever samen met Save the Children om de onnodige sterfte van miljoenen kinderen en hun moeders een halt toe te roepen.

Bekijk de video over het bezoek van Dana en Carlos aan China en over de impact die ons partnership heeft.

De kloof overbruggen

De afgelopen dertig jaar is de economie van China ieder jaar gemiddeld met 10% gegroeid. Desondanks zijn de maatschappelijke verschillen nog steeds groot. Ons partnership helpt die kloof te overbruggen en is erop gericht 30.000 mantelzorgers de middelen te geven om kinderen te helpen gezond op te groeien. 20.000 kinderen zullen hiervan direct profiteren en 200.000 mensen indirect.

Carlos en Dana reisden naar Sjanghai en Sichuan om met eigen ogen te zien hoe deze projecten in de praktijk worden uitgevoerd. Hun eerste stop net buiten Sjanghai was het dorp Sumin. Hier ontmoetten zij moeders in een lokaal gezondheidscentrum voor migranten, waar zij workshops bijwonen waar essentieel advies wordt gegeven over gezondheidszorg tijdens de zwangerschap, zorg voor pasgeborenen en het voorkomen van kinderziekten.

“Het project waar wij een kijkje namen was heel indrukwekkend. We zagen artsen die al met pensioen waren, maar die hun tijd gaven om jonge moeders te helpen en hun kinderen een zo goed mogelijk leven te bezorgen”, aldus Carlos.

Daarna bezochten de ambassadeurs een kleuterschool en kregen ze de gelegenheid leden van de lokale gemeenschap in hun woning te ontmoeten. “Door de moeders en hun kinderen te ontmoeten en te zien hoe deze gezinnen leven, begrijp ik nu veel beter voor welke uitdagingen kwetsbare migrantengemeenschappen zich gesteld zien”, vertelde Dana.

Bouwen aan een duurzame toekomst

Unilever logo

Van Sjanghai reisden Dana en Carlos naar het district Hongya in de provincie Sichuan, waar zij twee projecten bezochten die Save the Children samen met een lokale partner uitvoert, de China Development and Research Foundation.

Eerst zagen zij het Village Early Education Centre Programme, waar onderwijzers vrijwillig worden getraind om hun kennis te vergroten op het gebied van de ontwikkeling van de sociale vaardigheden van kinderen. Vervolgens, in het afgelegen dorp Taoyuan, bekeken de ambassadeurs een project dat helpt het onderwijs en de voeding van kinderen te verbeteren.

Carlos: “Om het werk dat we doen zelf in de praktijk te kunnen bekijken, het werk waarmee de mensen die dat het meest nodig hebben worden geholpen, is een heel bijzondere ervaring.”

Het bezoek had een grote impact op de ambassadeurs. Zij keerden terug vol inspiratie om te helpen dit partnership tot leven te brengen bij hun collega’s en om ook andere medewerkers te stimuleren hun steun te geven aan de inzet van de Foundation voor de campagne EVERY ONE van Save the Children.

Meer over Unilevers partnership met Save the Children.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top