Signal viert de wereldwijde dag van de gezonde poetsgewoontes 2014


Unilever logo

April 2014 – Op World Oral Health Day (20 maart) richtte Signal, een van Unilevers tandpastamerken, de schijnwerpers op het belang van goede poetsgewoontes om miljoenen mensen overal ter wereld te helpen hun gezondheid en welzijn te verbeteren.

De kracht van een gezonde lach

Mondziekten komen wereldwijd het meest voor, ondanks het feit dat veel van die aandoeningen eenvoudig kunnen worden voorkomen door tweemaal per dag de tanden te poetsen met een fluoridetandpasta. Het gaat hierbij niet alleen om ontwikkelingslanden: wereldwijd krijgt bijna 100% van de volwassenen en 60-90% van de kinderen te maken met tandbederf.

Bovendien kan tandbederf wanneer dit niet wordt behandeld, serieuze en langdurige gevolgen hebben voor de groei van kinderen, de ontwikkeling van hun hersenen, en hun algehele gezondheid. Omdat veel kinderen ten gevolge daarvan op school en in de maatschappij kansen mislopen, kan dit ertoe leiden dat zij niet tot volle ontplooiing komen.

Verandering van poetsgewoonten

Daarom werken de Unilever-merken Signal en Pepsodent aan het vergroten van de bewustwording ten aanzien van het belang van goede mondverzorging en hebben zij gezorgd voor gedragsverandering door middel van hun campagne Brush Day & Night (Poets ’s ochtends en ’s avonds) waarmee zij 50 miljoen mensen overal ter wereld hebben bereikt.

Deze campagne bouwt voort op ‘Live-Learn-Laugh’, de unieke samenwerking van deze merken met de FDI World Dental Federation, waarbij 27 lokale projecten op het gebied van mondgezondheid bijdragen aan actieve verbetering van de gezondheid en het welzijn van mensen overal ter wereld.

Nieuwe fase

World Oral Health Day markeert ook de lancering van een nieuwe fase in de Signal-campagne Brush Day & Night. Dit jaar ligt de focus op het mobiliseren van de vindingrijkheid en passie van kinderen om gewoonteverandering op het gebied van mondverzorging tot stand te brengen.

Signal weet dat kinderen als geen ander de rest van het gezin kunnen beïnvloeden; daarom maakt de campagne gebruik van hun vermogen de mensen om hen heen te inspireren en aan het denken te zetten over het verbeteren van hun eigen poetsgewoonten.

De campagne zal lopen in Indonesië, Vietnam, Egypte, Chili, Ghana, Nigeria, Italië en Frankrijk en is erop gericht de maatschappelijke impact van Signal te vergroten, in overeenstemming met Unilevers Sustainable Living Plan. Paul Polman, CEO van Unilever, verwoordde het als volgt: "Dit is een heel bijzondere campagne die in potentie het leven van miljoenen kan veranderen."

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top